Gå til innhold
Fiskersiden

Solbriller fra USA (eBay)


Balthasar
 Share

Recommended Posts

Ettersom de solbrillene jeg har i dag er veldig ripete så har jeg planer om å investere i et par nye. Ettersom dollaren er som svenske lire om dagen tenkte jeg kanskje det ville være noe å hente på importere fra USA. Jeg har forøvrig aldri bestilt varer fra eBay tidligere så alle erfaringer er nyttige erfaringer :D

I den anledning har jeg noen spørsmål som jeg tenkte noen her inne kunne svare på?

1. Noen som har gjort dette før og har noen erfaringer?

2. Noen som kan forklare meg hvorfor det er så stor prisforskjell fra 220$ til 70$? (Oakley-Thump pro

3. Noen som vet om det følger med noen ekstra kostnader ved slike kjøp, og evt. hva de på 70$ dollar kommer på inn i Norge?

4. Er det eBay som sender ut, eller er det bare en samleside for selgere? Tenker da på om det er mulig å bestille flere ting på samme bestilling som klær og fiskeutstyr med mer?

Flere spørsmål kan komme underveis som jeg (forhåpentligvis) får svar på de andre spørsmålene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. har kjøpt flere par Oakley fra eBay - kun gode erfaringer så langt. Men har kun handla av selgere med mye og GOD feedback (minst 99% positive) Har ennå heller ikke røket på moms på briller

2,jeg kan ikke se Thump til 70 dollar i den oversikten der - husk at de lave prisene er auksjoner, disse øker ALLTID når det nærmer seg at auksjonen går ut.

Mistenkelig lave priser er som regel piratkopier - Oakleybriller anbefaler jeg KUN å kjøpe fra USA

3. Frakt og moms (ikke altid det blir fanget opp til moms, men regn med det (25%) Vær og obs på at det ikke er alle amerikanske selgere som sender ut av USA - det vil da stå hvor de sender.

4.eBay er en samleside for selgere - de fleste med snevre felt av hva de selger.

EDIT

http://cgi.ebay.com/OAKLEY-THUMP-PRO-POLIS...1QQcmdZViewItem

Disse er de rimeligste jeg finner på BUY IT NOW, de kommer på ca 247 $ inkl frakt til Norge, + evt moms (ca 300 kroner)

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett (litt umoralsk) tips er jo å ta turen til nærmeste Oakley forhandler å teste ut litt briller... Noen er smale, andre er breie osv.

Nå husker ikke jeg vhordan du ser ut fra bilder her på forumet, men har du forholdsvis smalt ansikt så kan jeg absolutt anbefale Oakley Valve, finnes med og uten polariserte glass

Også en ide og spane litt på www.oakley.com

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ikke smal i trynet nei, har Oakley nå, og kommer nok til å ta meg en tur til en solbrillebutikk i Elverum, men der er det begrenset utvalg. Holder meg nå til oakley.com og ser blant de tusenvis av alterantivene.

Vet du hva Oakley brillene ligger på i Norge nå? Er det noe å hente? Var i allefall en del å hente på å handle de utenlands før vet jeg, men har ikke fulgt noe med på markedet i det siste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.