Gå til innhold
Fiskersiden

Ålesund's kystliv


Beast-angler
 Share

Recommended Posts

Hallaisen alle sammen.

min første post her gutter ( skål)

jeg er 25 år og født i ålesund. flytter med modern til trondheim rundt 9 års alderen.

fiske har alltid vært min store lidenskap og drevet aktivt med kystmeite i trondheims området i en del år,

Men mangelen på båt/båtplass har alltid vært et stort gnagsår for meg og har lenge lengtet tilbake til ålesund og det ekstreme havlivet jeg husker fra barndommen og sommerferier.

har nå flyttet permanent tilbake til Ålesund og har nå bodd her en liten uke. har tatt meg en tur ut for å prøve lykken stort sett hver dag uten hell....ikke ett eneste napp... og her snakker vi 6 x 8-9 timers turer med diverse kystmeite/slukfiske/havfiske etter alt fra flatfisk til hyse,torsk,sei,lyr med "riktig" utstyr/tackel.....

hva har skjedd?.. hvor er fisken jeg husker kokte over i denne landsdelen fra barndommen? :D

er det årstiden som er grunnen? har fisken dratt litt lenger ut fra grunna og ut i havet?..

noen lokalkjente som kan komme med en liten pekepinn på hva i allverden det er som skjer? hehe bynner å bli ganske deppa her :)

Mvh Beast-angler

Endret av Beast-angler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiska 3x 3-4t økter forrige helg lenger inne i fjordane der, og fekk berre opp ei lange på eit kilo. Mista ei lita kveite og hadde på ein fin lyr/sei, men elles elendig med napp. Det er nok fordi agnfisken ikkje har kome inn enno, når silda og brislingen kjem inn i juni/juli bugnar fjordane av bitevilig fisk. Mai er elles ein dårleg fiskemånad på Sunnmøre, moglegens årets dårlegaste månad.

Viktig er det og å bruke små nok agn, slukar og pilkar opp til 100g og små agn på slep. Eg satsa på større saker og det gav inga utelling. Broderen og faderen som fiska lettare fekk lyr og sei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er det jeg håpet på egentlig Havengel, at det bare er tidspunkt som er helt feil.

får bare prøve videre utover tenker jeg. juni kommer fort den, men makrellen har en tendens til å skremme bort veldig mye fisk her nede..

nei vi får vente å se og bare håpe det tar seg opp litt.

må bare skrive inn noen innlegg folkens om dere er aktiv i dette området av landet. er meget takknemmelig for all slags tips/tilbakemeldinger

Mvh. Beast-angler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i Ålesund og får daglig rapporter fra båtfiskere. For tiden står det mye storsei og hyse dypt i fjordene. En og annen torsk slenger også innom. På garn satt dypt er det en del lysing. Men som du har oppdaget, er det heller dårlig med fisk på grunnere vann.

Har du prøvd på sandstrendene ute på Vigra og de andre øyene der ute? Må vel være store sjanser for flatfisk der.

Endret av nordmøring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis me første innlegg Kalle :D

kommer på besøk i starten av Juli om det går fint..?.. da må du ha sharken klar!!!!

du må ro te Molde vet du ;) der e det mykje fisk!

lykke te på mandan! må du få torsk og sei! :)

hehe takker, tvilsomt med nå sjark klar så fort. blir nok en liten GH 11 desverre :ph34r:

sjarken har stått på land i 10 år så lite håp dær. blir nok innkjøp av nå plast sjark iløpet av sommern/høsten.

torsk og sei ja... jeg vet du frykter dagen jeg legger ut rapport med giga kveite :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torsk og sei ja... jeg vet du frykter dagen jeg legger ut rapport med giga kveite :)

Send mig ett im om du vill ta en tur ut o førøka dig på storkveita.

Jag har en snekke på valderøya o saknar någon som e lika fisketokig som en annan. :)

Så fiske turer skulle vi nog få till..

Yttre spetsen på sula är en fin platts om man fiskar runt 60 famnar , tyverr så kan det stå en del garn där.

Jag va en tur ut i dag o såg en hel del småsei på lodet så fisket kommer nog att ta sig upp vart det lider.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.