Gå til innhold
Fiskersiden

Slottet 9/1 sjømeite


Havengel
 Share

Recommended Posts

Jeg og Helge satte kursen sørover til Slottet ved Storsand. Trym og Erlend var allerede på plass da vi kom i ti-tida. Været var glimrende, reneste vårstemninga, med lite vind og solgløtt.

Vi monterte opp stengene våre, og ventet på at fisken skulle ta for seg av agna. Det lå mange båter og fisket i strømmen ved muren, og de halte sild til den store gullmedalje. Det ble også tatt endel sild fra land av slukfiskerne.

Helge fikk snabbt et par torsker da Trym fyrte opp Britney på bilstereoen, den største på 1,8. Da Britney-skiva var slutt, roet det seg igjen. Det var ulidelig lite aktivitet på mine takkler, men dette ordnet seg da jeg fikk et par sild av en kamerat av Esox Lucius. Etter å ha agnet om til ferskvare, dro jeg en torsk på 2,75 og en under kiloet. Helge stilte seg på moloen ved muren, og fikk noen fisk der. Dagens siste fisk for meg forsvant da multisnøret mitt ble kappet clean off av ett av de andre snørene vi hadde ute, og det var da på tide å gi seg for dagen. Dårlig bitt og mye venting er dagens konklusjon.

Erlend hadde som vanlig på noe stort som dro noe j*****, men det får han fortelle sjøl[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagen var en nydelig dag ute med herlig vær.

Synd det ikke ble mere fisk. Jeg fikk 6 torsk hvor av den største fikk Havengel med hjem som mat.

Helge var fornøyd når jeg satte på Britney og ropte fra sin kant "Det hjalp med Britney, Trym!"

Litt oppgitt over det utsagnet måtte jeg fortelle han at det ALLTID hjelper med litt Britney.

[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi (undertegnede, Esox jr., samt fiskekompis Anders) var også en tur innom på Storsand søndag, artig å treffe gjengen. Anders og junior dro ca.20 sild, undertegnede landet en torsk på ca.3/4 kg. Flyttet oss etter hvert til Svelvikstrømmen, der Anders landet en SØ på 42 cm i noe slunken kondisjon. Den gikk på bånntakkel med sild, og hadde slukt "helt ned til gattet" så den ble dessverre ikke gjenutsatt. Til tross for lite torsk var det en fin dag, med prima vær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ ;) ][ :) ]

Bare for å nevne det, så mener jeg å huske at jeg fikk mest fisk av alle sammen. Med min ene stang, mot Tryms 10, dro jeg opp hele 9 torsk med største på massive 1,7 kg. Og ja, Britney startet bettet. Siden du maser så, så skal jeg sette den på sa Trym etter jeg hadde spurt en gang om Britney hjalp på fiskelykken.[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erlend din furu!

Det var fomlingen DU drev med i varmedressen din Esox snakker om...

Ettersom jeg ringte deg når du sto på moloen for å fortelle deg at det nappet litt i karpestanga di mens jeg satt stolen min og nøt en slurk cola.

Om det var noe annet du drev med enn å lete etter mobilen vil jeg ikke vite om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg på min side syns Erlend var treg med å dra inn "fisken"... så i stedet for å bli tatt av spenningen og stå med åpen munn og tusen meters blikk som visse andre gjorde, ba jeg Erlend kjappe på litte grann mens jeg gikk og satte meg ned i meite-stresslessen min.

[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noe på kanskje 80 kilo drar som bare pokker i andre enden av snøret.. Så ble min taktikk å forsøke å slite den ut... Ville heller satse på å bruke lang tid... og muligens lande "fisken", enn å risikere at taklet røk, og at storfisken glapp som på lørdag. Hadde satt på ny 0,25mm Fireline kvelden i forveien, så jeg hadde full tiltro til at snøret ville holde, så lenge jeg hadde kontroll på spennet. Var mer redd for at taklet skulle ryke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså? Du så kjent ut. Det er mulig det var deg jeg hilste på der ute. Du (Trym ?) la ut om at du mått hjem, å ha middagen klar, før samboeren din kom hjem. Jeg hadde en (uoppdragen) gul labrador og fluestang.

Pinglete å sitte i bilen og varme seg da...

[ ;) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså er det deg det.... du som står og pisker med fluestang i motvind... (forrige helg vaffal)

Fikk du noe da?

Det er ikke flaut å sette seg i bilen med en kopp kaffe når vi bare står/sitter i ro når vi fisker da..

hehehe

[ ;) ]

Middagen ble Peppes film deal gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk torsk og sild. Mista en ørret på Filtvet tildligere på dagen igår. Jeg driver å tester ut 2 nye fluer, med litt blandet resultat. Silda liker iallefall fluene!

Det er flaut å sitte i bilen på fisketur! Er du ikke mann?

[ ;) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen blir som en varmestue på fjellet.... Det er lov å trekke inn dit for en kopp kaffe.

(vil understreke at vi hadde vinduene åpne slik at vi hørte om vi fikk noen run)

Filtvet seiler opp som et virkelig spennede sted å fiske... kommer det inn en elv like ved der?

Mener jeg leste noe om det et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ok, når vinduet er oppe, da er det lov. Kan jo ikke la Britney CD`n ødlegge for runlyden.

Filtvet er et ok sted. Det er 14 sjøørett førende bekker på Hurum og 2 av dem renner ned i Filtvet området. Forøvrig ligger ett av de største ålegress beltene i Oslofjorden 100 m syd for fyret.

Slottet er også et fint sted, men hadde jeg hadde satset på brygga på det tidligere militære området (rett nedenfor det gule huset), hvis jeg hadde meitet. Jeg så biologene ved akvariet trekke garnet her (finsmasket) og det de så ut som om det var reine juleaften mht artsmangfold.

[ ;) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.