Gå til innhold
Fiskersiden

Grutle og Kai på Skogseid .


Grutle
 Share

Recommended Posts

Da var årets første Skogseidtur unnagjort,og vannet leverte nok en gang digre Røye-puddinger!! Vi starta Lørdag morgen, og fisket var for min del ganske dårlig i striregnet.(Det regnet faktisk HELE tiden!).Bedre gikk det for Kai som fikk jenvnt bra med ok fisk,opp til 3950. Jeg fikk imidlertid til slutt lugga opp en klump av en hannfisk på 4050,men det var også min eneste røye på over 2 kilo den dagen.

Langt bedre gikk det for meg i dag,og jeg kunne ved endt økt notere hele sju specimenrøyer! (dvs. over 2 kilo) vektene var: 2300,2500,2500,2750,3200,3750 og til slutt en vannvittig feit(och lite seg...) fisk på hele 6500!! (Skal få lagt ut noen bilder av den her snart.)

Kai hadde ikke helt dagen i dag, men fikk serien 2250,2850 og 3300.

Ellers så mista vi tre digre svin og feilkroka to sugger på rundt 5500. Småfisk fikk vi bøtter og spann.....

Alt i alt en hysterisk fet tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Ja, nå gleder jeg meg til vi skal opp og dra storfisk

Denne gangen bør dere jaggu levere, ellers blir det verbal kokos ut året. Hunter på Skogseid har vi gitt opp for lenge siden...

(Sorry Svein, ser ut til at hår nedpå rompa og et godt grep rundt bassen samt bukkeskjegg og bart er en nødvendighet på dette vannet. Resten får begynne å øve og spare...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av heitmann

Høres jo helt hinsides ut! Er det noe morro? Jeg mener, det høres jo ut som rene oppdrettsanlegget ;)

Skogseid er helt klart et drøyt vann,ja! Det er tre operative anlegg i vannet pr.dags dato(laksesmolt.) ,og det har vært flere. Dette har selvfølgelig ført til at Røyene (og også ørreten) har spillfor på menyen,og at de dermed har vokst seg abnormt digre! Men, det en skal huske på er at Skogseidvannet også før oppdrettsnæringens tid produserte røyer på over 5 kg, og at de ikke når disse proposjonenene utelukkende p.g.a spillforet. Vannet huser også dyriske mengder plankton. En annen ting som også er interressant er at nabovannet Gjønavannet( Ligger noen titalls meter høyere),ikke har eller har hatt oppdrettsanlegg, men huser allikevel Røyer på over 5 kg!!

Det er derfor ingen tvil om at disse røyestammene er storvokste i utgangspunktet.

Nå skal det sies at en 6550 grams røye tatt på isfiske i et fjellvann henger ufattelig mye høyere enn ei "Skogseidpurke", men moro er det lell. Spesielt utfordrende er det jo heller ikke,men det er heller ikke slik at du bare sitter og bagger 5-6 kiloser. Det handler her som i alt annet fiske om å være på rett plass til rett tid, bruke rett utstyr og ikke minst ha den rette teknikken.( Har man ikke den kan man like gjerne kjøpe hele diskografien til Village people og begynne å fiske Laks med flue...[ :) ] )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvert fall godt å se at bandkollegaen i det minste FISKER! Mange andre bare prater om det....

Men været i Bergensområdet er visst i våteste laget. Grutle mumlet (i skjegget selvsagt) om TO!! oppholdsdager siden 12. november! Skulle tro vannmagasinene er fylt opp til randen og vi snart får betalt for å bruke strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.