Gå til innhold
Fiskersiden

Noen dykkebilder fra Great Barrier Reef


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Jeg og min søster er jo globetrottere som alle vet :blush: og i romjulen reiste hun på en 2måneders ferietur som tok henne jorda rundt. Dette åpnet for spennende julegaveønsker og en av mine presanger til henne var et dykk på Great Barrier Reef :P Her er noen bilder hun har sendt meg fra det dykket :

Fisken er en maori wrasse og heter marwin :)

Dette området heter Opal reef ( south north opal) og vi hilste på den 1 mars 08.

Denne dagen hadde vi med en haifinner og til dykk nr 2 og 3 dro vi ut i gummibåt og dykket direkte på reef walls.

Vår haifinner hadde med seg en flaske og brukte den til å etterligne en fisk som spiser korallrev og som haiene spiser.

Vi fikk streng beskjed om å svömme med ryggen inn mot korallveggen og ha 360 graders utsyn om det var mulig.

Vi fikk sett totalt 8 hai på 3 dykk den dagen.

White tipped shark og reef sharks på ca en meters störrelse.

I tillegg fikk vi sett blue spottet stingray, uniqorn fish, lobster, barramundi cod, lionfish , en veldig nysgjerrig turtle og selvfölgelig helt fantastisk koraller.

54866_s.jpg

54867_s.jpg

54868_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fa.. for en rar stor fisk... Er det ikke slike som spiser små barn og babyer? :rolleyes:

Stilige bilder.

Ut i fra det jeg kan se er det en napoleonsfisk (Cheilinus undulatus), verdens største gyltefisk.

Den spiser jaffal egg og loff hvis den får det servert. Det var veldig populært å mate disse under dykking i Rødehavet for noen år siden, men det har nå blitt forbudt å mate fisk der. Enkelte lokale fisk ble utrolig sure og aggresive hvis dykkerne ikke hadde med mat til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg var ved mexicogulfen ved corpus christi gikk det en historie om en mann som ble svelget hel av en jødefisk på 300 kilo. inne i munnhulen hadde han bakset fælt med armer og ben for å komme ut-og til slutt spyttet jødefisken han ut igjen. han kom like hel og relativt uskadet fra det hele. morsomt om historien er sann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg var ved mexicogulfen ved corpus christi gikk det en historie om en mann som ble svelget hel av en jødefisk på 300 kilo. inne i munnhulen hadde han bakset fælt med armer og ben for å komme ut-og til slutt spyttet jødefisken han ut igjen. han kom like hel og relativt uskadet fra det hele. morsomt om historien er sann.

Ein slik ein:

484_jew_fish_2001.jpg

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jeg og min søster er jo globetrottere som alle vet ;) og i romjulen reiste hun på en 2måneders ferietur som tok henne jorda rundt. Dette åpnet for spennende julegaveønsker og en av mine presanger til henne var et dykk på Great Barrier Reef :) Her er noen bilder hun har sendt meg fra det dykket :

Fisken er en maori wrasse og heter marwin :)

Dette området heter Opal reef ( south north opal) og vi hilste på den 1 mars 08.

Denne dagen hadde vi med en haifinner og til dykk nr 2 og 3 dro vi ut i gummibåt og dykket direkte på reef walls.

Vår haifinner hadde med seg en flaske og brukte den til å etterligne en fisk som spiser korallrev og som haiene spiser.

Vi fikk streng beskjed om å svömme med ryggen inn mot korallveggen og ha 360 graders utsyn om det var mulig.

Vi fikk sett totalt 8 hai på 3 dykk den dagen.

White tipped shark og reef sharks på ca en meters störrelse.

I tillegg fikk vi sett blue spottet stingray, uniqorn fish, lobster, barramundi cod, lionfish , en veldig nysgjerrig turtle og selvfölgelig helt fantastisk koraller.

54866_s.jpg

54867_s.jpg

54868_s.jpg

Det der er drømmen det!

Veldig misunnelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.