Gå til innhold
Fiskersiden

Ny fisker i Særp


Est
 Share

Recommended Posts

Hei!

har gått til anskaffelse av litt fiskeutstyr i håp om å klare å hale i land litt ulike fiskearter i ferskvann i Sarpsborg og omegn.

Jeg endte opp på en Beastmaster 3-15g og en Exage 1000 FA. Mulig det er overkill, men overkill er alltid gøy.

Tar gjerne imot tips til fiskeplasser osv.

Viss noen ser en som muligens står på "feil" plass og fisker ved Børtevann og rundtom der de nærmeste dagene kan det godt hende det er meg. Kom gjerne bortom å slå av en prat og gi meg noen tips. hehe :unsure:

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig, mange gode fiskere på forumet fra dette området. Prøv noen søk på østlandsforumet f.eks, er endel å hente der.

Hvis du sier litt mer om hva og hjvordan du vil fiske tenker jeg det komme rkonkrete tips også etterhvert :)

Velkommen til forumet.

på flaska allerede KIS ;)

PS! Velkommen til deg Espen

Endret av Daggers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med riktig valg av by å bo i :) Børtevann er kanskje ok,men Isesjøen er nok et mye bedre sted til gjedde og abbor.Mye siv gjør at båt er en stor fordel. Du har jo også bekken som renner mellom Børtevann og Isesjø,Buerbekken. Fin og intim bekk med mange små kulper. Rekordfisker finnes nok ikke her,men det er en bra bestand av abbor og smågjedder. Hvis du først skal fiske i Børtevann hadde jeg leid meg en kano og padla oppover mot Langen med et par wobblere på slep. Da padler du gjennom et idyllisk og fint landskap som passer ypperlig til en søndagstur.

Glomma er også gulle godt hvis du er gira på gjedde,men også her er det mange steder en fordel med båt.

Hvis du ikke har båt tilgjengelig,kan det være en mulighet å prøve der "Hagaelva" renner ned i en sidearm til Glomma. Ta inn veien som fører deg "bak" Jokerbutikken på Ise (det er rett ved før du svinger av mot Børtevann når du kjører riksvei 111 mot Rakkestad). Denne veien kan du vel,om jeg husker rett,følge helt til du ser vannet. I området rundt der elva renner ut har jeg vært med og tatt grov abbor,pluss at det er brukbart med gjedde der. Har ikke vært der på mange herrans år,men tviler på at fisket har tapt seg nevneverdig.

Vil du prøve ørreten finnes det hvertfall et par-tre vann rett i nærheten av Børtevann. De heter Opsjø,Galtetjern og Morttjern(murttjern?). Opsjø er det største av de,og det er nok der det definitivt er best sjanse for ørret av ok størrelse. Ta et søk på en eller annen kartside,evt norgeibilder.no. Finner du ut hvordan du kjører for å komme til leirduebanen og hytta til Skjeberg (eller er det Sarpsborg?) Jeger og fisk så er du godt i gang,det ligger bare noen minutters gange fra Opsjø.

Det finnes også mange andre vann med gjedde,abbor og div karpefisk. Tunevannet,Mingevannet og Vestvannet for å nevne tre,men her har jeg aldri fiska (det er på feil side av by`n).

Hvis du fisker laks,eller har lyst til å prøve det, er Aagardselva et fint sted å dyppe snøret.

Hadde jeg vært deg hadde jeg nok prøvd å bli litt kjent,for Børtevann er ikke et sted jeg hadde giddi og brukt mye fisketid på hvertfall. Og når du først har flytta til byen kan du vel bli bypatriot med en gang! Hvis du liker fotball så er det lokalderby mellom Særp og Moss på søndag,så det er bare å kjøpe seg et blått og hvitt skjerf med det samme. (Så sant du ikke kommer fra Fredrikstad da,da kan du få lov til å bli hjemme ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjeberg Jeger og Fisk setter ut ørret i Oppsjø og er generøse nok til å tillate fritt fiske der. Står repekt av slikt! :)

Skal du fiske laks eller sjøørret i ferskvann må du betale fisketrygd. Brunørreten i Oppsjø trenger du IKKE trygd for å prøve deg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjeberg Jeger og Fisk setter ut ørret i Oppsjø og er generøse nok til å tillate fritt fiske der. Står repekt av slikt! :)

Skal du fiske laks eller sjøørret i ferskvann må du betale fisketrygd. Brunørreten i Oppsjø trenger du IKKE trygd for å prøve deg på.

OK. Det er kjekt å vite.

Noen som vet om noen bra steder å fiske i Oppsjø da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi! Takk for utfyllende svar! :) og nei, jeg kommer nok ikke fra Fr.stad, hehe.

Kanskje eg burde prøvd meg rett på Opsjø.. hmm.

Har prøvd å svare på PM`n jeg fikk fra deg,men er veldig usikker på om det funka. Får melding om at "det finnes ingen brukere med dette navnet". Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parker ved klubbhytta til SJFF. Følg stien ned til vannet derfra. Flott opparbeidet plass med svær gapahuk.

Da får jeg prøve ut denne plassen da når jeg har fått kjøpt meg noen sluker som ørreten der oppe vil bite på da :)

Noen som har noen anbefalinger til slukvalg i Oppsjø da?

Endret av kilgallon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.