Gå til innhold
Fiskersiden

God start paa Kola


Gamlingen
 Share

Recommended Posts

Rapport fra foerste uke paa Varzuga: Mange fisk, men ingen "bamser" :)

QUOTE:"

The season has started and while it is still cold, it is clear that the fish are already running in good numbers. A very cold spring, which is still continuing, means that there is still a great deal of snow on the ground but the ice broke on the river about a week ago and the first fish came in as soon as that happened.

The river is still quite low as the majority of the snow has not melted yet but the water temperature is 2 degrees Celsius and air temperatures are around 0-5 degrees.

Despite this chilly start, the rods in both Lower Varzuga and Middle Varzuga are all catching good numbers of fish. The ten rods at Lower Varzuga have had 223 mint fresh fish to the net over the first four days with all of the pools on the beat proving productive. Shrimp patterns and the Willie Gunn are proving the most effective at present.

Nick Revill and Phillip Wilde have both had great days with Nick landing 14 and Phillip 15 on the same day. The average size of fish has been excellent with a lot of fish around 10-12lbs which bodes well for the rest of the season.

The ten rods at Middle have had 133 fish in the four days which is a good score as there are still areas of the beat that are inaccessible due to ice blocks strewn along the bank. As soon as the snow melts and the water height rises these blocks will be pushed down river and the whole beat will open up. Alan Jackson and Michael Hynes have proved the benefit of experience on the river and have had days of 11 fish and 10 fish respectively. Again, the average size of those landed has been superb.

With the weather forecast to warm up shortly and a big run of fish already in the river the scene is set for yet another excellent Varzuga season.

UNQUOTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bliver bildene af, min godeste old man. :)

Dog morsomt å lese at dere har bra fiske.

Hei min fotball venn,

Dessverre er jeg ikke i Varzuga for tiden, selv om jeg kunne godt tenkt meg det! :lol: Jeg bare kopierte den rapporten som jeg nettopp fikk tilsendt fra "Roxtons". De holder sine kunder orientert paa det som foregaar rund omkring i verden og dette er den annen rapport som jeg lagte paa FS. Varzuga er en fin elv, men prisen er blitt bort i hampen!! Det finnes andre steder paa Kola som er mer interessant og ikke saa dyrt! men goey aa lese at de faar fisk ihvertfall! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mer fra kola:

http://www.lax-a.is/news/news//nr/6657

Øyvind

Bare et raad angaaende Lax-a: HOLD DEG UNNA!!!! Et ord passer best: "gangsters!!" :wacko: Paa alle de destinasjoner de tilbyr, er de minst 50% dyrere samt deres metoder er rene gangster" metoder!

For de som har tenkt aa reise, enten til Kola eller andre steder, finnes det to arransjoerer som absolutt boer unngaas: Islands Lax-a og Sverige's Fishing North! Jeg har reist i over tyve aar men disse to skal man lete lenge for aa finne verre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vore tre gangar i Varzuga og fiska, og det er ei fantastisk elv. Midnattsol, einhåndsfiske, kalde netter, ingen mygg då :blush: bedre får du det ikkje.

Var heldige vi som fekk prøvd elva før prisnivået gjekk til himmels. Ca 20 000.- holdt når vi var der, men det gjør det vel ikkje lengre.

Kanskje upper Varzuga går ann å koma til i til ein skapelig pris. Det var der vi var første gangen. Budde i telt, ganske primitivt, men det går fint på Kola det. Ganske stabilt ver og lite regn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt enig med deg, fantastisk elv for flue fiske; Det gaar fremdeles an aa komme seg dit, men ikke paa vaar fiske (Mai/Juni). Senere paa sommeren, kan man faktisk kombinere Varzuga med Umba, en annen fantastisk elv. Det har jeg gjoert to ganger (2004/2005) for ca €2500- for en uke fra Murmansk. Men lower Varzuga i Juni koster mer enn en liten bil for en uke! Helt vanvittig! :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

No når vi har fått YouFish er jo alt mykje enklare.

Har lagt ut ein film frå som vi lagte etter turen vår i Varzuga 2002. Dette er i hovudsak upper Varzuga, mykje lengre oppe i elva enn der dei rike amerikanarane held til.

Måtte dela filmen i fire delar for å få kvar del mindre enn 100 mb. 1. delen er i hovudsak turen fram, del 2 og 3 er for det meste frå opphaldet vårt ute i bushen, ein god del fiske. 4. delen er for det meste frå turen heim igjen.

Alt ligg under YouFish. Søk på Varzuga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.