Gå til innhold
Fiskersiden

Østmarka


RE
 Share

Recommended Posts

Lutvann er brukbart og har sjanse for fin fisk, men kanskje litt folksomt innimellom. Hvis du vil dra et stykke inn, synes jeg både Tonevann, Skålsjøen, Drettvann og Halssjøen er gode alternativer, har fått fisk på over kiloen i Tonevann ihvertfall. I tillegg finnes masse fine småvann, men her finnes det sikkert andre som har bedre oversikt enn meg, det er en stund siden sist jeg fiska i Østmarka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis Thomas og jeg tok en helg i Østmarka for et par år siden. Da syklet vi inn til Vangen (ved Mosjøen), og gikk videre innover til Krokvannene (søndre, midtre og nordre) og Tappenbergvann. Vi teltet ved midtre krokvann. Der har man iallefall mange vann i en kort radius. Vi fant tre små vann som ikke har noe navn på kartet (øst for krokvanna), hvor vi hadde et brukbart fiske. Her kan du se noen bilder fra turen: http://home.online.no/~ulff/2002_oslomarka/index.html

Ellers bør du kjøpe årets OFA årbok. Der er det en artikkel av Lars Nilssen der han og en til fisker seg gjennom det samme området vi fisket i. I tillegg er det en samlig fiskerapporter fra hele marka. Mye å lese mellom linjene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.