Gå til innhold
Fiskersiden

Blogging og fisking = fiskeblogger?


kjs
 Share

Recommended Posts

Mange har vel fått med seg at "blog" var fjorårets hotteste begrep i mange sammenhenger, og at ulike former for bloggetjenester har dukket opp nesten over alt (bl.a. på nettavisene). En blogg (eller "weblogg") er enkelt sagt en slags dagbok på nettet, som kan handle om hva som helst, mens et typisk bloggeverktøy tilbyr enkel innholdspublisering, muligheter for å kommentere innlegg, og kronologisk arkivering av innholdet som legges ut + mye annet...

Jeg har en ide om at bloggeverktøy må være ideelle til "fiskedagbøker" på nettet, og har derfor testet noen forskjellige verktøy (mye også av profesjonell interesse - jeg jobber med websider til daglig). Slike verktøy er nemlig ofte både helt gratis og svært enkle å bruke. Jeg har en liten eksperimentblogg (basert på blogger og flickr) på gang på http://fiskeblogg.blogspot.com - ikke ferdig ennå (den er basert på standardmaler som jeg har herjet litt med), men jeg mottar gjerne kommentarer og synspunkter på dette[:I]

Og hvis noen har planer om å gjøre noe tilsvarende - ta en titt på noen av disse verktøyene, de beste er veldig bra[ :D ] Er også en fin måte å få lagt ut bilder på (hvis en f.eks. bruker flickr)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to verktøyene jeg har brukt her, blogger (www.blogger.com) og flickr (www.flickr.com) er begge to gratis. Blogger er publiseringsløsningen og har inkludert hosting av siden (med eget domenenavn XX.blogspot.com). Blogger mangler riktignok muligheten for bildearkiv, men kan integreres med Flickr som er en gratis bildearkivtjeneste - da får en en komplett tjeneste for absolutt ingenting[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 years later...

Hehe - kom tilfeldigvis over denne tråden... Litt morsomt at det nå finnes en hel haug med fiskeblogger - men jeg tror faktisk at jeg var aller først i Norge? Har vel vedlikeholdt denne fiskebloggen siden årsskiftet 2004/05 nå (dog med noen små oppdateringer av designet...) ;)

http://fiskeblogg.blogspot.com/

Endret av kjs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.