Gå til innhold
Fiskersiden

Du gamla du fria !!!


Gjest pikewallis
 Share

Recommended Posts

I dag under lunsjen var vi ute på en mystur (alle har det i Sverige etter lunsj) til elven Raa-ån og så var vi på et Put and take foretag.

Såg jette regnbåger 5-6 kg med en veldig bra kondisjon, og vandlig ørring på 2-3 kg. Ligger 4 minutter från kontoret her i Helsingborg, og det er øppet hela året.

http://www.rnf.se/html/index.htm

Se på fangsstatestikken. Ingen dårlig elv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest La Dolce Vita

Nu börjar du skriva på svenska oxå Caddis[ :) ]. Vad gör du nere i H-borg? Kan du vara snäll och fråga de lokala var, hur och när det är bäst med trolling efter H-öring där nere. Kanske en GPS position eller 2 oxå? Tackar och bockar.

/LDV, antagligen i en sjö nära dig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LDV

Jag skal gladeligen hjelpa deg med detta. Jag har fått en "kompis" som holder i gång sportfiskerdepået og det han inte vet om fisking rundt HB trenger ingen at veta.

Jag har kontor i HB er der nokra dager varie månad.

Jag treffer han i slutten av månaden tror jag. Ock da skal jag be han gå inn ock skriva lite om dette du spør om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hola La Dolce Vita

Traff inte rette personen på sportfiskerdepån, men noe info har jag fått til deg. Det ligger i bilen så skal ta og legge det inn i kveld. Det jeg kan si er at de trollar nu ock de får fisk.

Var selv en liten tur i Raa-å i går kveld. En jette å men jette kronklit å komme til. Bare rullekast med flue. Det var 5-6 stykker å ifska i ån i går kveld. Ingen hadde fått noe fisk , en hadde hatt på en men den mistet han. Ån er fra 2-4 meter bred og stor trær står lenge hele elvebredden. Himmel ser man knapt blir som å gå i en tunnel.

Men utrolig spennende så fisk skal det nok bli på meg etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være en perfekt mark elv men :

Metförbud

under perioden 1/1 - 15/6 gäller hela fiskevårdsområdet.

Sträckor som inom speciellt känsliga lek- och uppväxtområden för havsöring, helt undantas från metet är följande:

150 meter nedströms gamla järnvägsbron - 100 meter uppströms nya järnvägsbron.

25 meter nedströms spången vid Raus kyrka - 50 meter uppströms "lilla fallet" vid pestkyrkogården.

50 meter nedströms våtmarkens utlopp vid Görarp, uppströms till förbudsgränsen till 35 meter nedströms Görarpsdämmet.

35 meter nedströms Bröddebackens rastplats vid Gantofta, uppströms till landsvägsbron i Gantofta.

Og det kan jeg forstå.

Neste tur skal jeg ta noen bilder slik at dere kan få se hvilken vakker å der er, og hvor vanskelig det er å fiske der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er svaret jeg fikk fra Sverige !

Hej Erik!

Tyvärr kan jag ingentig om trolling så jag är fel person att fråga om sådana

saker. Det enda jag vet är att det i området från Kopparverken ner mot

Fortuna tas en hel del öring från land. Vet en jobbare på Kemira som brukar

fiska på rasterna på jobbet och ofta fångar öring där.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.