Gå til innhold
Fiskersiden

Ørret over 500g i Rogaland?


Palpatine
 Share

Recommended Posts

Hei

Jeg er på leting etter vann i rogaland som kan tilby fisk over normalen (100-300g).

Normalen som jeg kaller det er fra min egen erfaring :)

Begynner å gå litt lei dette, gøy å få mye fisk men når den er så liten blir det litt kjedelig etterhvert.......

Har prøvd rv504 som jeg ser mange snakker om, bråstei området , lutsi, høgjæren og rundt sviland ikke mye hell i noen av disse områdene. Tenker nok at jeg er i "feil" vann. '

Mange av vanna rundt der jeg har vært synes jeg også at det litt vel folksomt.

Liker godt å nyte stilhet/natur ,ikke redd for å gå ett stykke fra bilen ;)

Fint om det er mulig å få tips fra noen her på forumet om vann i nærheten av Sandnes for dagsturer og noen for de litt lengre turene.

Driver med fluefiske catch&relase, ikke så glad i fisk som mat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok av vann her nede og som leverer fisk over 500g, har selv flere ørreter i svilandsområdet over kiloen, høgjæren har levert over 2 kg. ellers er det flere småvann med kilosfisk i Sandnes og Gjesdal kommune

virker som du rett og slett ikke fisker på de rette plassene i de rette vanna:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd Stokkelandsvannet, Bråstein? Burde ligge nærme nok? Har fisk opp mot 2 i begge vanna. Opptil flere faktisk. Så ofte er det letteste det beste :lol: Ellers er Frøylandsvannet det vannet med størst potensiale. Håper du kommer med rapport når du har tatt den store :D

Du sier ikke så mye om hva du fisker med, men mine største er tatt på flue og flue/dupp.

Lykke til med turene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Igjen

Takker for svar.

Men ser at mye blir holdt "hemmelig" :)

Hører fra flere hold dette med høgjæren og svilandsområdet osv, men det er ikke like lett når en ikke vet hvilke vann en skal velge.....

Skal ikveld en tur innover Sikvaland, hvor jeg avsluttet sesongen ifjor med 0,4kg.

Tips kan fåes på PM mot at jeg får tips av dere :)

Fisker som sagt med flue og utelukkende flue, men er ikke så flink at jeg klarer trær rett i ryggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Nordvatnet på Tau gir ofte fisk på både en og to kilo.

Bjørheimsvatnet samme sted har en blanding av alle størrelser. Slenger fisk på over kiloen.

Øvre Tysdalsvatn i Årdal kommune er det vannet med den sstørste fisken i Rogaland. 4 kg pluss er ikke uvanlig, om enn ikke daglig kost.

Viglesdalsvatnet ovenfor Nes i Årdal har mye småfisk., men også en og annen storfisk.

Fistervatnet i litt lengre inn i Ryfylke har også gitt en og annen stor fisk. Her foregår kommersielt fiske som gjør at fisken etterhvert har begynt å bli fin.

Storådalen ved Nilsebi i Lyseheiene har jeg beskrevet i detalj her på forumet. Der er fisk på over kiloen vanlig.

Musdalen innenfor Viglesdal ga mye storfisk før. Har ikke vært der på en del år, men det skal fortsatt være storfisk.

Sandvatnet i Lyngsheia er et annet sted med stor fisk.

Dette skulle være konkret nok. Bare ett lite råd, ... bruk grov større sluk,... Det er lett å sette på småsaker når det er småfisk som biter. Men fisker du etter stor fisk... så heller glem småfisken.

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Nordvatnet på Tau gir ofte fisk på både en og to kilo.

Bjørheimsvatnet samme sted har en blanding av alle størrelser. Slenger fisk på over kiloen.

Øvre Tysdalsvatn i Årdal kommune er det vannet med den sstørste fisken i Rogaland. 4 kg pluss er ikke uvanlig, om enn ikke daglig kost.

Viglesdalsvatnet ovenfor Nes i Årdal har mye småfisk., men også en og annen storfisk.

Fistervatnet i litt lengre inn i Ryfylke har også gitt en og annen stor fisk. Her foregår kommersielt fiske som gjør at fisken etterhvert har begynt å bli fin.

Storådalen ved Nilsebi i Lyseheiene har jeg beskrevet i detalj her på forumet. Der er fisk på over kiloen vanlig.

Musdalen innenfor Viglesdal ga mye storfisk før. Har ikke vært der på en del år, men det skal fortsatt være storfisk.

Sandvatnet i Lyngsheia er et annet sted med stor fisk.

Dette skulle være konkret nok. Bare ett lite råd, ... bruk grov større sluk,... Det er lett å sette på småsaker når det er småfisk som biter. Men fisker du etter stor fisk... så heller glem småfisken.

Terje

Treng du å gjere dette. Viglesdal, Øvre Tysdalsvatnet og Fistervatnet er store vatn. Men dei andre kan du teie om. Det er spanande å leite seg fram sjølve for de som dreg til heis for å fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.