Gå til innhold
Fiskersiden

Gaula skal undersøkes


Recommended Posts

Synest synd på Rigor jeg!

Tenk deg som fortapt laksefisker som han er. Han skal gå i elva hele året og se på all laksen , uten å engang få tenke på å kaste uti snøret!

Må være rene torturen ;):wub:

Men tenk året etterpå hvor han kjenner alle steiner, stoppsteder, bakevjer, strømkanter....... og tenk på alt utstyret han finner mens han går der og "putler og græv" ^_^

Ække mye synd på han, med unntak av de KALDE dagene.

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hehe gutter..jeg må korrigere litt. Journalisten gir inntrykk av at jeg skal i Gaula og rote, men det er altså sidebekker til Gaula jeg skal putle i.

Med andre ord så er det de viktige sjøørretbekkene som skal sjekkes, og forhåpentligvis få en bedring i med årene, når tiltak settes i gang.

Det blir en omfattende gjennomgang av bunndyrfaunaen i hver enkelt bekk, og denne knyttes opp mot menneskelig påvirkning som kloakkutslipp, jordbruk, industri m.m. Bunndyrene gjenspeiler bekkens forfatning hvis man tolker faunaen riktig.

Ellers blir det fiskeundersøkelser i mange av bekkene på høsten også, der Jeger og Froskeforeningene vil bidra med opplysninger om menneskeskapte vandringshinder o.l.

Bunndyrundersøkelsene må selvfølgelig foregå nå, midt i laksesongen :) , før bunndyrene ikke lenger er bunndyr, men voksne bevingede insekter.

Jeg nærmer meg slutten av feltarbeidet nå, og da blir det laksefiske for alle penga! I Nidelva selvfølgelig...

Endret av Rigor Mortis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.