Gå til innhold
Fiskersiden

JAAAA YEEEAH OOOH


Gjest Tobbi
 Share

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Elendig oppgang til nå i de fleste elver. så jeg tror ikke dere skal ha så alt for store forhåpninger. mandalselva er nok det sikreste kortet. vannet som kom var forresten iiiiskaldt, noe jeg ikke tror overdriver oppgangen av fisk..

tenkte meg ut en tur til helga. det regner her nå, kanskje en tidlig flom på gang..?!

erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caddis

Da kan det se ut som vi har valgt riktig da Erik_21.

Snakket med folk på Møll bensinstarsjon og de mente det skulle være muligheter fremover nå. Alt utstyr er pakket. Fikk nye fluesnelle av kona til bursdagen Gudideline Rem. Ser ut til å være en veldig bra snelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caddis

Nå er mandalselva opp i 53 kubikk så nå kan man i hverfall ikke klage på forholdene. Nå tar jeg beroligene for å klare meg frem til lørdag.

Kan se ut som man endelig kan treffe !!!!!!!!!!!!!!

Hva i Helv**..... slår egentlig en fisketur her i livet. Ingen ting i mine øyne. Og når man samtidig har en kone som er iverrig så har man ingen ting å klage på.[ :( ][ :( ][ :( ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caddis

Alt dette kommer til å skje når du er i Oslo Prikken. Du skal få fangsrapporter pr.mobil. Det er spåd fint på lørdag (elva går ned) så regn igjen på søndag (elva går opp) og fint igjen fra mandag (elva går ned) Og laksen går bananas. Kan se ut som uke 27 blir en av de beste fiskeuken dette året. Uff a meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom tilbake etter en tur nå. Blir tatt en del fisk i sone 3 med lus i dag. Blandt annet ble det landet en søvblank en på Laudal når jeg var oppom en tur. Har gått mye laks opp i elva siste dagene og de går raskt. Mistet en smålaks nedefor Øyslebø. Den tok hardt helt inne ved land. Morsomt å kjenne fisk igjen. Flua slapp bare taket rett før jeg skulle dra den inn på land..[ :( ] Litt taffat og lite bestemt kjøring fra min side får ta skylda[ :( )]

Dessuten ble jeg en mobiltelefon fattigere. Jakkelomma var ikke vanntett likevel..Det regner fortsatt som bare f...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caddis

Du kan noen se og få stoppen mandalselva i å stige mer, 115 kubikkholder holder vel i massevis. Hvis det nå blir pent vær vil elva kunne synke raskt ????. Eller kan vi som skal fiske fra i morgen til onsdag regne med realtivt høy vannføring ?????

Begynner å kjenne panikken spre seg her [ :( ][ :( ][ :( ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fisker bare i sone 3.. Det var nok en del folk. Både tyskere og dansker har meldt sin ankomst. Det var også mange lokale ute siden det er først gang elva går høy siden starten. Er uansett ikke et problem. Det er plass nok.

Når det gjelder vannføringa er det ikke enkelt å spå. Mye skyldes nok regnet, men Agder energi har nok også pøst på litt ekstra. Hvis de kutter vannføringa vil nok elva gå raskt ned hvis sola kommer. Tror uansett det ikke er noe fare siden det fortsatt er meldt noe regn. Det vil nok gå over 50 kubikk hele neste uke.

Akkurat nå er det nok for mye vann, men laksen står tett ved land, så den er uansett tilgjengelig. Laksen jeg mistet i går tok ved en stein der jeg bruker å sitte med kaffen[ :( ] Der går det nå 1,5 meter med vann. Min spådom er at det fra mandag vil kunne bli et fantastisk fiske. Forutsetningen er at elva faller nok til at ny laks kommer opp Haugefossen, dvs mellom 60-70 kubikk (i følge noen lokale helter..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan og jeg fisket nede i sone 4. helt dødt. var sikker på at det skulle stå litt fisk der. noe det sikkert gjorde, men slik virka det ikke..

sjeldent jeg har følt meg som en slik idiot. se det positive i det, at det blir godt med 2håndstrening..

hørte en lokal helt nevne noe om at det var de enorme algemengdene i fjordene som gjorde at laksen ikke gikk opp..

noen som har hørt det samme?

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gikk mye laks på elva på lørdag-søndag, mulig temperaturen er litt lav ennå, det var 11 grader i vannet, snakka med Ove i dag og han hadde tatt tre lakser på flua på søndagsmorgenen 3-5 kilo, så laksen er der ,men er ikke i det bitevillige humøret ennå[ :( ], vi får håpe på fortsatt fin vannstand og et par grader opp med tempen.

de fisken jeg har hørt om til nå har stort sett blitt tatt på synkesnøre, det gidder jeg ikke banke med,får heller ta det som kastetrening med flyten[ :( ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caddis

var selv i elva fra lørdag til tirsdag. Og at det gikk mye fisk kan jeg ikke forstå.Prøvde alt innen linetyper men fisk ga det ikke. Det hyggligste var å treffe en fra siden her.Tror han hadde samme opplevelsen som meg og kona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Caddis.

jeg fisket nedre nøding og holmegård 1 i helga og det passerte mye fisk der, det er juni og de store laksene viser seg ikke sånn som tertene gjør om 3-4 uker da elva "koker" av fisk, vi så ganske mange lakser mellom 4-6 kilo som var oppe å velta /hoppa på de nederste strekket, etter som jeg har fått med meg fiska du på fuskeland...og der er det skjelden fisken eksponerer seg, den går bare rett forbi, da det ikke er noen standplasser der. dette er vel grunnen til at dere oppfatta det som "dødt" tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.