Gå til innhold
Fiskersiden

Vestvidda


Mola mola
 Share

Recommended Posts

Skal på en tur i august der vi skal gå Halne-Rauhelleren-Hårteigen-Eidfjord over ei uke. Noen som har erfaringer fra dette området og kan dele tips om fiskeplasser? Er jo et stort område og ikke så lett å finne gode vann når en ikke er kjent. Vurderer å gå noe utenom turiststiene for å prøve noen vann. Takknemlig dersom noen vil dele info her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut til å bli mye gåing - og lite fisking.

Legg innet døgn ved Grøndalsvatna, 2 timer nordvest for Litlos. Det nederste av dem har levert flere kilosfisker for meg. Sandstranda 200 meter vest for utløpsosen er kanskje den fineste teltplassen jeg noensinne har hatt på vidda.

Ellers er vannet (navnløst) rett sør for midtre Grøndalvatn et fint fiskevann. I utløpsosen her er også det fint å telte. Dette vannet gav brukbart med fisk fra 500-800 gram for noen år siden.

Lykke til!

Endret av Eivind T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skal selv inn på vidda første uka i August. Vi går fra Valldalen, inn Vivassdalen, og mot Litlos. Deretter går turen Nordøstover uten noen bedre plan enn å lete etter storfisk. Vi har satt av en uke til dette. Noen formeninger om snøforholdene nå? Mye snø i fjellet i år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selv inn på vidda første uka i August. Vi går fra Valldalen, inn Vivassdalen, og mot Litlos. Deretter går turen Nordøstover uten noen bedre plan enn å lete etter storfisk. Vi har satt av en uke til dette. Noen formeninger om snøforholdene nå? Mye snø i fjellet i år....

Det skal være fullt mulig å gå på Vestvidden på denne tiden.

Jeg drar opp på mandag og blir borte i 4 dager.

Skal komme med oppdaterte føreforhold når jeg er nede igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noen rapport fra vidda enda?

Jeg, Merete og guttene på 1, 3, og 5,5 år var der oppe fra mandag til torsdag denne uken. Vi var maks uheldig med været så turene ble litt begrenset. Det blåste en del og det regnet kraftig med unntak av en dag.

Men guttene koste seg likevel.

Min bror som har gått vidden på kryss og tvers de siste ukene fortalte meg at han fikk 2 ørret på 1,5 kg og 8 stk rundt 500 gram på 1 time og 15 minutter like ved Hellevassbu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.