Gå til innhold
Fiskersiden

Har kjøpt meg kamera men er usikker på linsen


Jfarmen
 Share

Recommended Posts

Hei. Trenger litt hjelp av dere fotokyndige på forumet!

Var en tur på Lefdal for å kjøpe Canon EOS 450D i dag etter at jeg så de hadde kit til 5895 kroner. Dette var visst en internettpris, og i butikken kostet bare huset 5995 kroner. Den ivrige selgeren forsikret meg om at de skulle kunne gi meg samme pris i butikken. Etter litt viste det seg at de ikke hadde kit i butikken og heller ikke orginallinsen. Fikk da tilbud om en Sigma 18-200mm f3.5-6.3 linse til samme pris så jeg slo til.

Når jeg nå er kommet hjem måtte jeg ut på nettet for å få bekreftet at jeg ikke hadde kjøpt "katta i sekken". Ser da at linsa som følger med kit'et er en IS linse (står ikke spesifisert hos lefdal men hos andre nettbutikker).

Burde jeg gå tilbake og be om å få rett linse (tror dette er uproblematisk) eller burde jeg beholde den?

På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er 18 - 55 objektivet i kitet kommer den både med IS og uten, så hvis det ikke står at det er IS-utgaven kan det jo hende det rett og slett ikke er det... I tilfelle ville jeg beholdt 18 - 200-objektivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IS,en som er "kit" linsa til 450D :)

Det kan vel hver enkelt butikk bestemme selv...

IS

Nada IS

Dessuten er prisforskjellen på dem minimal, noe som får meg til å tro at eneste forskjellen er bildestabilisatoren. Det er begrenset hvor mye nytte den gjør på maks 55mm brennvidde.

Jeg tviler sterkt på at 18-200-objektivet er fantastisk, men det er relativt kompakt, og er svært anvendelig hvis man vil slippe å drasse på masse utstyr. Jeg ville beholdt Sigmaen jeg, og heller kjøpe en bedre normalzoom etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel hver enkelt butikk bestemme selv...

IS

Nada IS

Dessuten er prisforskjellen på dem minimal, noe som får meg til å tro at eneste forskjellen er bildestabilisatoren. Det er begrenset hvor mye nytte den gjør på maks 55mm brennvidde.

Jeg tviler sterkt på at 18-200-objektivet er fantastisk, men det er relativt kompakt, og er svært anvendelig hvis man vil slippe å drasse på masse utstyr. Jeg ville beholdt Sigmaen jeg, og heller kjøpe en bedre normalzoom etter en stund.

Ringte Lefdal supporttelefon nå for å finne ut av hva som er deres kit-linse på internett og det var ikke IS.

Ser ut til at jeg har fått en bra deal :)

Tusen takk for god info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja... :)

Har bare sett den annonsert med IS objektivet jeg. (og i dette tilfellet var det jo det som var saken)

Ser at den ikke er særlig lysterk heller, så da heller vel kanskje til å være enig med OZ her..

Sjøl bytta jeg ut 18-55 3,5-5,6 kit objektivet på min Canon 350D til en Tamron 17-50 F/2,8 og det har blitt en helt ny fotohverdag... :)

Den kan annbefalest på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.