Gå til innhold
Fiskersiden

Lage fluer


Hysic
 Share

Recommended Posts

Interressen for fluefiske øker stadig, og ønsker meg noen gode fluer som slår godt an i saltvann. Tenker starte med å prøve meg når jeg først vet det er masse fisk i området, f.eks makrell og småsei. Hvilke fluer trenger jeg? Hva er basisen? Av egne tanker tenker jeg at jeg i det minste trenger rekeimitasjon, børstemark og noe sildesaker. Noen som har gode tips, og også ønsker å binde og selge meg. Prisen må være overkommelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En trådholder er minimum. Hvordan du fester kroken er opp til deg. Men dette er skrætsj.(veldig skrætsj)

Så jeg vil anbefale:Trådholder, bindestikke, tråd, hackleholder og superlim.

Whipfinish er et supert verktøy, noe du burde vurdere i tillegg.

Ferdige sett til sjøørret finnes. Prisen er rundt 500 kr. Og da får du med noen matrialer i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En trådholder er minimum. Hvordan du fester kroken er opp til deg. Men dette er skrætsj.(veldig skrætsj)

Så jeg vil anbefale:Trådholder, bindestikke, tråd, hackleholder og superlim.

Whipfinish er et supert verktøy, noe du burde vurdere i tillegg.

Ferdige sett til sjøørret finnes. Prisen er rundt 500 kr. Og da får du med noen matrialer i tillegg.

whip finish er det siste jeg ville investert i i et komplett fluebindersett og iallefall det desidert siste jeg ville hatt i et minimalistisk sett..har aldri eid et slikt verkøy og med superlim trenger du det ikke.

du trenger:

stikke

trådholder

superlim

deretter bærer det ut til din lokale hobby butikk for å finne billige ting. mye rrt å bruke her.

men kan allerede si nå at det garrantert blir en fiasko uten å ha grnnleggende kunnskap om fluebinding. gå et kurs, det er gullverdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hackleklemme trenger du absolutt ikke hvis du skal holde det minimalistisk.

Jeg kan sikkert sende deg noen bra fluer som holder til MANGE fisk hvis du sender meg en PM med antall fluer osv, så kan vi diskutere pris, og jeg kan forklare hvordan du bruker de forskjellige fluene...

Endret av max_fishing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp flyttet og hadde i den forbindelse en rydding i kjelleren og utallige fluebokser. Send meg adressen din du så skal jeg sende deg et knppe fluer så du har litt å starte med. Det er kanskje ikke de peneste fluene, men det ser nok ikke fisken likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.