Gå til innhold
Fiskersiden

Genial fiskekrok?


Gjest
 Share

Recommended Posts

Med litt fantasi kan jeg vel se for meg hvordan kroken er ment å fungere. Men spør du meg, så ser det ut til at fisken må kroke seg temmelig godt før den sitter. Så når mannen skryter av å ikke ha mistet noen fisk på utstyret, så vil jeg nok tro at han har hatt mange napp som ikke ga fast fisk. "Ikke mothaker" sies det, men for meg så ser det ut som stålpinnen på kroken heller fungerer som motstand mot å få kroket fisken. Tror neppe man vil fange mer fisk med den der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig sak! Ser for meg funksjoen på denne, men å si at den ikke har mothake stemmer vel ikke helt. Den stål pinnen som står på skrå inn mot krokspissen vil vel fungere som en kjempe mothake, spiss er den også! Fordelen er vel at den(mothaken) kan bøyes innover og fisken kan tas av kroken uten større skade! Litt skepisk til den funksjonen der, og om den er så skånsom!

Vil vel tro at det kerves litt mere power i mothugget for å få fikskjeften til å gli inn på krok bøyen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur jeg holder meg til den "gode gamle" måten.

At man ikke trenger å tenke på at fisken kan glippe, og at man ikke må anstrenge seg for å unngå dette, ærlig talt det må jo bli utrolig kjedelig!!

Bare fisken tar så er den liksom så godt som ferdig.. :/ men for all del, sikkert skånsomt for fisken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.