Gå til innhold
Fiskersiden

ørret på bomber-dupp?


heitmann
 Share

Recommended Posts

I år er planen å utvikle fisket med kastebombere.Derfor skulle jeg "fiske" litt her etter andres erfaringer. Vekt på dyppen,flyt,intermediate osv...

Videre, hvilke erfaringer har dere gjort med jigg,spesielt egnede fluer osv...

Jeg har hatt betinget suksess med en flytende variant med streaking caddis. Men dette er ikke et område jeg har utforska særlig mye[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fisket en del med "ørretbomber" i både flyt, intermediate og synk.

Har brukt både små Rapala wobblere og Kamagotchi jigger med godt resultat, i tillegg til klassiske fluer som bla Zulu silver, Red Tag og Black Zulu. Funker fint som snus alt sammen[ :) ] Greit å passe på å bruke gummiperler mellom svirvelen og bomba, ellers har du ikke bomba særlig lenge[V] Trippelsvirvlene som av mange anses som et "must" har jeg heller erstattet med små kulelagersvirvler, synes de funker bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fisket endel med bomber i Indre-Troms, og suksessen har ikke uteblitt. Som regel er det snakk om forholdsvis lett fiske etter Ørret og Røye.

Bruker mye intermediate i 10 gram med streamere, små wobblere eller spinnere til Ørreten. Med ei 13 foter og fireline kaster jeg pokkerivold med en bombe[8D]

Til Røya bruker jeg endel flytende 10 gram med små myggimitasjoner, eller diverse nymfer. I og med at en kaster så langt, gjør det ikke noe når røyeflaket passerer på lang avstand[ :) ]

Uansett- smaken er som baken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

intermed eller synk med øyenstikkernymfe, og flyt med diger streaking caddis til høsten. det har jeg fått mye fisk på.

ellers grei å bruke når sjøørreten skal lures.

min største ørret (2,4)[ :) ] fikk jeg på en intermed bomber av den minste størrelsen og 10krok med mark.

du kan henge på stort sett alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fisket mye etter SØ og regnboge med Milo bombard intermed. Bruk lange fortom, opptil 5 mtr. fluocarbon og gjerne 2 fluer/streamer. Varier hastigheten, og stopper gjerne opp litt innimellom. Oransje og hvitt fargede nå på vinteren, f.e. reke og zonker. Oransje/rød og blå vinge med flash og sølv mylar eller pearl kropp er killer for regnboge. [8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Har fisket en del med "ørretbomber" i både flyt, intermediate og synk.

Har brukt både små Rapala wobblere og Kamagotchi jigger med godt resultat, i tillegg til klassiske fluer som bla Zulu silver, Red Tag og Black Zulu. Funker fint som snus alt sammen[:rolleyes:] Greit å passe på å bruke gummiperler mellom svirvelen og bomba, ellers har du ikke bomba særlig lenge[V] Trippelsvirvlene som av mange anses som et "must" har jeg heller erstattet med små kulelagersvirvler, synes de funker bedre.

Har noen små lette rapalaer liggende, og skulle hatt moro for å prøvd disse litt mer. Hvilke dupper bruker du til når du fisker med wobblerne, intermediate? Her er det vel ekstra viktig at det er lang fortom mellom dupp og wobbler kanskje? Trur kanskje jeg må teste dette etter SØen imorgen allerede :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.