Gå til innhold
Fiskersiden

Hvordan overføre pos til ny GPS, SD kort


fiskekongen
 Share

Recommended Posts

Trenger sårt hjelp, helst fortere enn svinnt. Har en drøss pos på mapsource, men når jeg setter i SD kortet så får jeg feilmelding att det kun er leserettigheter. Prøver med ett blankt ett, men da finner ikke programmet noen enhet.

Har også prøvd å overføre pos fra plotter til det nye SD kortet, slik att kanskje programmet ville igjenkjenne det, men da får jeg feil på plotteren. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger sårt hjelp, helst fortere enn svinnt. Har en drøss pos på mapsource, men når jeg setter i SD kortet så får jeg feilmelding att det kun er leserettigheter. Prøver med ett blankt ett, men da finner ikke programmet noen enhet.

Har også prøvd å overføre pos fra plotter til det nye SD kortet, slik att kanskje programmet ville igjenkjenne det, men da får jeg feil på plotteren. Noen som kan hjelpe?

Hei, jeg er litt usikker på hvor du får feilen på leserettigheter, etter at det er lastet inn på SD kortet eller når du skal laste inn på SD kortet. Hvis det er etter at du har lastet inn og skal overføre det så prøv følgende:

- Åpne slik at du ser filene på SD kortet(min datamaskin)

- Høyreklikk på fil og velg egenskaper/properties(helt nederst)

- Se om det er tikket av på Read Only, hvis då er tilfelle så fjern tikket.

- Gjør dette på alle filene.

Du kan også ta en sjekk på folderen security(nr 2) om filen er beskyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.