Gå til innhold
Fiskersiden

skogseidtur rapport


kim andre
 Share

Recommended Posts

er godt fornøyd med fangsten. fisket sammen med en kammerat fra Os, og han ville for d meste fiske p den faste plassen vår. her får vi masse flott røye opp til 2 kg, som er prima matfisk. av og til har vi slengere som er enda større. men det finnes andre plasser i vannet som leverer MYE større fisk en dette, og dit går turen neste gang....[ :( ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De små spiser da også spillfôr! Nå er det imidlertid ikke slik at fiskene der inne BARE spiser spillfôr, men det later til at de har en helt annen spiseseddel enn røyer i andre vann. F.eks så finnes det tydligvis ikke krepsdyr i vannet. Så, jeg står på mitt; Skogseidrøye smaker dynge! Jeg testa imidlertid å grave en 1-1,5kg røye derfra engang,og det funka sånn noenlunde.

Men, Skogseidrøyene er p.g.a størrelsen formidable sportfisker, og det er jo det viktigste[8D].

Konklusjonen er dog enkel: Bon apetit, til den som orker,jeg står over[8D].

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser at matlagingskunnskapene er helt på tryne her hos der som sammenlikner skogseidrøya med diverse udrikkelige varer, og ikke minst avføring. jeg snakker om de små røyene som beiter i de frie vannmassene etter plankton, og som nå befinner seg på varpene for å ha seg te.

og hvorfor i alle dager skal fisk som spiser spillfor smake ******??

[ :( ][ :( ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nok temmelig feite i kjøttet selv de små. Vi har testet å gomle røye som ikke ser så bolet ut, men sammenliknet med ei skikkelig fjellrøye blir det som fritert ister kontra indrefilet. Eller var jeg og Grutle der en tur sist helg og fikk i og for seg mye fisk, men mest små. Grutle fikk imidlertid en pudding på 4775. Sjøl mistet jeg en på mellom 3 og 4 inntil båten, men ellers var det fisk fra snaue tre kilo og nedover som dominerte. Faktisk mest fisk under halvkiloen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røkte noen av disse røyene på cirka 300 gram, og det ble slettes ikke verst. Skal ta med meg noen småtasser hjem også neste gang jeg fisker på Skogseid.

Allikevel tror jeg OP fant den optimale nytten av små Skogseidrøyer da han dro opp laken på 4550 her i jula. Agn: Skogseidrøyefilet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av kim andre

ser at matlagingskunnskapene er helt på tryne her hos der som sammenlikner skogseidrøya med diverse udrikkelige varer, og ikke minst avføring. jeg snakker om de små røyene som beiter i de frie vannmassene etter plankton, og som nå befinner seg på varpene for å ha seg te.

og hvorfor i alle dager skal fisk som spiser spillfor smake ******??

[ :( ][ :( ][ :D ]

Som sagt før; Bon apetit! Det ubestridelige faktum er at Skogseidrøyene ikke er i nærheten av å smake like godt som en røye som beiter på plankton,marflo(og andre krepsdyr).

Fikk dere mange planktonbeitende kilosrøyer i de frie vannmassene?[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Grutle

sitat:Opprinnelig postet av kim andre

ser at matlagingskunnskapene er helt på tryne her hos der som sammenlikner skogseidrøya med diverse udrikkelige varer, og ikke minst avføring. jeg snakker om de små røyene som beiter i de frie vannmassene etter plankton, og som nå befinner seg på varpene for å ha seg te.

og hvorfor i alle dager skal fisk som spiser spillfor smake ******??

[ :( ][ :( ][ :D ]

Som sagt før; Bon apetit! Det ubestridelige faktum er at Skogseidrøyene ikke er i nærheten av å smake like godt som en røye som beiter på plankton,marflo(og andre krepsdyr).

Fikk dere mange planktonbeitende kilosrøyer i de frie vannmassene?[ :D ]

er selvsagt mulig at jeg er på feil spor, men ingen av de vi fikk hadde noe annet enn en graut av smådyr i magen. poenget er at fisken ikke smaker div dårlige væsker, og er helt ok i smak. sef. er ei fjellrøye MYE bedre i smak, men d er ikke dermed sagt at de er de eneste som duger på matbordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.