Gå til innhold
Fiskersiden

slutten for krogstad-gaula


gaulalaks
 Share

Recommended Posts

Ja nå har det skjedd krogstad fiske vald legges ut for annbud

hele eller deler av valdet.

Annbudsfrist er satt til 15 sept.

Dette har vært snakket om i noen år les rykter men nå står det på deres egen hjemme side

I år var det vist solgt ca 30% færre sesong kort en før kanskje dette gjorde ut slaget.

Jeg har fisket på dette vald en år rekke og syntes dette er kattastrofe da dette er ett av få vald

i gaula man kan fiske til en grei pris pr dagsdato 7500 pr ses

valdet er meget variert og egner seg meget godt til flue og har fangster mellom 2 .5 -3.5 tonn pr år

Kanskje kan vi redde dette ved att flere melder sin innteresse for ses kort evnt dgn kort

inntreserte kan kontakte bente masterrud da hun har holdt orden på kort

på tlf 72856150.

dette kan høres ut som jeg syter for min syke mor men valdet har god plass til fler

og går toget nå er jeg redd det er for seint!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å måtte si det, men om endel flere fiskere hadde kjøpt sesongkort tror jeg ikke eier ble så mye interessert i å fortsette slik som nå. Hva er noen sesongkort idag, mot de priser som enkelte tilbyr ?

Jeg har lang erfaring selv ang. hva sesongkortene egentlig betyr for grunneier. Jeg har fisket i en årrekke på B/L og vi som har sesongkort betyr ikke all verden i inntekter for grunneier. Sammenlignet med hva de egentlig får i døgnkort. Og enda verre, hvis det blir kjøpt opp av enda en utlending ! Da blir nok våre sesongkort bare peanuts ! Jeg har regnet selv sånn omtrent hva grunneiere får inn på de sesongkortene som vi betaler på vårt vald, kontra alle døgnkortene som selges. Det er småtteri. Har på følelsen at vi lever på nåde vi også (grunneiere har faktisk "truet" med at sesongkortene ikke skulle selges lenger, men det ble ikke noe av enda).

Vi er gamle "gode" kunder, og hvis det blir stort frafall av sesongkort, lar de oss fremdeles få kjøpe det. For de vet at vi ikke er interessert i å kjøpe døgnkort tilsvarende det sesongkortpakken koster. Så da er det like greit å la noen fremdeles ha sesongkort, så er det en inntektskilde det også, i tillegg til alle døgnkortene som selges.

Det er meget synd å se at stadig flere vald går på anbud og i verste fall blir videreutleid til en utlending. Som ikke har noe forhold til elva i det hele tatt, der er det kun business !

Går det gæli med deg så kan du flytte ned til sumpene, men du må regne med endel selskap av andre fiskere, ganske så mange andre fiskere :)

Du er ikke den eneste som fisker på nåde, alle jeg kjenner i Gaula gjør det (unntatt 1).

Og vilkårene for enkelte er blitt slik at prisene fordobles og valdet deles opp til halvparten hvor man kan fiske, pluss at man ikke kan fiske hver dag heller. Så det er en "rivende utvikling".

Det er kun inntekter som ligger bak, intet annet :)

Presse inn flere folk, eller la videreutleiere overta til en mye høyere pris. Hva de gjør bryr grunneier seg ikke noe om.

PS! Hvis du skal flytte ned til vårt vald, ikke ta med deg tyskern da, vær så snill :-)

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.