Gå til innhold
Fiskersiden

Årets vakreste laks - forslag med bilder


Stinger
 Share

Recommended Posts

Har sett så utrolig mye flott laks denne sesongen at det gjør vondt at dette eventyret snart er over. Dersom du fikk velge, hvilken laks av de du har sett og har bilde av ville du valgt å lande om du hadde hatt muligheten? Jo større laks jo bedre kan en si, men selv om kjærringa sier at størrelsen er helt avgjørende... så er det flere kriterier som avgjør hva en flott laks og et flott laksebilde er...

Her er mitt foreløpige forslag til årets vakreste laks. En smellfeit enhånds flue laks på 17,1 kg fra Orkla

http://www.orklaguide.com/fangst/bilde2.as...=midtreekli.jpg

Endret av Stinger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter som det ikke er størrelsen du spør om, eller hvordan den ble tatt (prestasjonsmoment) så vil jeg si at dette er den vakreste laksen jeg har sett i år. Tatt i Gaula 1/6 av Palle, Dk. En usedvanlig vakker 15-kilos, råfeit og nygått på elva. Sølvblank, og den er så ren, så ren. Litt blod i bildet men laksen er like fin for det. Blodet kan vaskes bort :blush:

Har selv fått ett par som er større, men de er litt grovere i fasongen. Og mange andre store jeg har sett er som regel litt småstygg i buken, ved gattfinne etc.

Jeg tror ikke det går an å bli vakrere enn denne laksen. Det må bli en med samme proporsjoner, men enda større :)

140820081221j9CkFwqFBU5U62pfzg.jpg?68

Jeg har sett ett par 12-kilos, de hadde de samme proporsjonene og var like fine, men denne slår kaka likevel.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter som det ikke er størrelsen du spør om, eller hvordan den ble tatt (prestasjonsmoment) så vil jeg si at dette er den vakreste laksen jeg har sett i år. Tatt i Gaula 1/6 av Palle, Dk. En usedvanlig vakker 15-kilos, råfeit og nygått på elva. Sølvblank, og den er så ren, så ren. Litt blod i bildet men laksen er like fin for det. Blodet kan vaskes bort :)

Har selv fått ett par som er større, men de er litt grovere i fasongen. Og mange andre store jeg har sett er som regel litt småstygg i buken, ved gattfinne etc.

Jeg tror ikke det går an å bli vakrere enn denne laksen. Det må bli en med samme proporsjoner, men enda større :)

140820081221j9CkFwqFBU5U62pfzg.jpg?68

Jeg har sett ett par 12-kilos, de hadde de samme proporsjonene og var like fine, men denne slår kaka likevel.

Heilt nydlig laks :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne se skikkelige bilder (ikke mobilbilder helst) av 93 centimeteren til Roar fra Stabburselva før jeg uttaler meg videre.....

(....og NEI, Karl Inge, det var ikke DET jeg tenkte på.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett så utrolig mye flott laks denne sesongen at det gjør vondt at dette eventyret snart er over. Dersom du fikk velge, hvilken laks av de du har sett og har bilde av ville du valgt å lande om du hadde hatt muligheten? Jo større laks jo bedre kan en si, men selv om kjærringa sier at størrelsen er helt avgjørende... så er det flere kriterier som avgjør hva en flott laks og et flott laksebilde er...

Her er mitt foreløpige forslag til årets vakreste laks. En smellfeit enhånds flue laks på 17,1 kg fra Orkla

http://www.orklaguide.com/fangst/bilde2.as...=midtreekli.jpg

Har sett flere bilder av denne laksen, og må bare si meg enig i att dette er litt av ett smykke. Det verste av alt er att laksen er enda penere på andre bilder :)

Tipper fisket i Jærelvene ikke blir det samme for Sindre etter dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry Roar, men trekker det tilbake - jeg fikk nettopp en ny favoritt. Kommer nok ikke helt opp i denne konkurransen, men kan vi ha en egen klasse for augustlaks???

10700.jpg

(Noe mer utdypende forklaring kommer kanskje senere - må ta en hvil på øyet nå......)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ikke noe å si på den fisken heller nei :) Meget vakker laks !

Det var noen utrolige dager den første uken, blir lenge til man opplever noe sånt.

Forøvrig, den som ikke var i Gaula i helga gikk glipp av noe helt eksepsjonelt :)

Mange storlaks tøffet opp elva :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Den 15 kilos'n laksen fra Gaula skal noe til å slå! fytti!

Espen: Skikkelig bilde av min lille på ca 8 kilo skal du få se på noe annet en mobilbilde. Kommer.... :)

Hvis du trenger hjelp for å få bildene ut av kameraet så kan du ringe så skal jeg hjelpe deg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trenger hjelp med og få bildet fra PCn over til hit!!

1. Gå hit: http://www.fiskevatn.no/foto/

2: Velg antall bilder (det lønner seg sjelden ta for mange om gangen om de er store. Mener jeg har klar ca 10 når jeg på forhånd har redusert dem til sa 1024 pixler i bredden f.eks , men du trenger ikke gjøre noe med bildene på forhånd annet enn at det ikke lønner seg ta for mange av gangen om de er store

3. Finn bildene på PCn din

4. Last opp

5. Kopier all teksten (koden) i ruten under småbildene som kommer frem når opplasting er ferdig og lim inn all teksten (koden) her når du skriver innlegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.