Gå til innhold
Fiskersiden

CC6 Scierra vadrebukser


Gamlingen
 Share

Recommended Posts

For de som er etter nye vadrebukser, kan jeg fortelle at jeg kjoepte CC6 modellen fra Scierra forleden og det er den beste jeg har hatt i mange aar! Jeg har vaert en Simms fan i mange aar, men naar jeg fikk proeve denne Scierra modellen i Skottland under ekstreme forhold i Mars i aar, bestemte jeg meg for aa bytte merke. Jeg vet ikke hva prisen er i Norge, men den er mye bedre enn Simms modellen med glidelaas og mye billigere i England. Ganske lett, tiltross for seks "layers" og meget behagelig aa ha paa!, for aa ikke snakke om glidelaasen, for de av oss som maa t...e ofte!! :)

kan sterkt anbefales!

PS: For de som kunne lure paa om jeg faar provisjon av salget, er svaret NEI, dessverre! :)

Endret av Gamlingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Håper "min" produsent holder seg for god til å sette glidelås i vadebuksene. Eneste buksene som trenger det er bukser uten muligheter for å brette ned, dvs at de ikke er festet til selene annet enn med trykknapper eller lignende oppe. Selve innnfestingen er i livhøyde. Bukser uten denne festemåten må man brette ned alt med seler osv om man kun ønsker ha de rundt livet på varme dager. Med mine bukser kan jeg beholde selene på, men brette ned alt ovenfor livet. Det er en funksjon som er langt viktigere for meg. Men jeg har forståelse for at ikke alle er utstyrt så de kan late vannet over kanten selv med vaderne helt oppe.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper "min" produsent holder seg for god til å sette glidelås i vadebuksene. Eneste buksene som trenger det er bukser uten muligheter for å brette ned, dvs at de ikke er festet til selene annet enn med trykknapper eller lignende oppe. Selve innnfestingen er i livhøyde. Bukser uten denne festemåten må man brette ned alt med seler osv om man kun ønsker ha de rundt livet på varme dager. Med mine bukser kan jeg beholde selene på, men brette ned alt ovenfor livet. Det er en funksjon som er langt viktigere for meg. Men jeg har forståelse for at ikke alle er utstyrt så de kan late vannet over kanten selv med vaderne helt oppe.........

"Smak og behag" er det ikke det de sier?? Du kan selfoelgelig brette ned buksene, Du kan til og med t..e i buksene og, spesielt om det er varmt om dagen, da trenger man ikke ha de rundt livet, kjoelig blir de nok!!

Med hensyn til skryttet over ditt utstyr, hadde det vaert interessant og se et bildet naar Du later vannet over kanten selv med vaderne helt oppe!!! men kansje hadde bildet vaert litt "over kanten" av det som er Ok paa et forum som dette!! :) gratulerer uansett!! Har Du ikke tenkt paa at Du kansje ikke trenger fiske stang eller??? :D

Fra spoek til alvor, vil jeg anbefale CC6, komfortable, enkle aa ta paa og av, varme og lett aa ha paa hele dagen! Resten faar Ewalle bestemme selv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å oppklare: Mitt innspill var hovedsaklig med glimt i øyet og jeg kan selvsagt ikke si noe negativt om bukser jeg ikke har testet. Det kan følgelig godt være at buksene er så gode som dere skal ha det til.

Jeg leser omtalene med liv og lyst da jeg skal handle nye bukser i år, men foreløpig ligger det an til å bli samme merke som sist selv om buksene jeg har ikke er i produksjon lengre. Det tok meg 5 hele sesonger med fiske i elver, vann og sjøen å slite dem ut og selv nå er det enkelt reparerbare lekkasjer som har dukket opp. Om nyeste modell er like slitesterk kommer jeg til å smile i 5 nye år..

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor folk skal brette ned buksene for å få gjort sitt fornødne, men en rask rundspørring blant mine medfiskere avslører det jeg hadde mistanke om: De har ikke for vane å ta bilder av urinerende fiskekompiser (det er godt mulig vanene er anderledes nede i cognaclandet....) uansett hvor imponerende synet er så bilder blir vanskelig å presentere. Det må i såfall vente noen dager til jeg får rigget kamera med selvutløser og kjørt en demo ute i hagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.