Gå til innhold
Fiskersiden

Bunker kløner videre i skauen, doktorns ordre


Bunker
 Share

Recommended Posts

Jeg driver stadig og kløner rundt i skauen, og stort sett i østmarka. Etter noen blanketurer med spinnern, så var tiden endelig kommet for markfiske. På jakt etter fisk falt valget på et overbefolket vann, i håp om å få min første markaørret. Som tenkt så utført. Turen inneholdt obligatorisk fastsetting i trær, håpløse floker i tynt snøre, og utstyr som ikke veier noen ting og bare veives på måfå. Men nå var det moro. Fikk meiteroa, og hørte kun suset fra E6 i bakgrunnen. Min første fisk ble etter en times venting et faktum, og kroking på første forsøk føltes godt. Hadde et napp til seinere som ikke satt. Dette var moro, så får vi satse på å passere 300 gram en annen gang, og ha med batterier til kameraet så mobilen kan få hvile.

Duppen muligens synlig mellom trærne.

63696_s.jpg

Min første lille tullete markaørret.

63695_s.jpg

Det er noia å gå hjem når det er mørkt. Skogen er skummel og inneholder flaggermus.

63697_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/25093/63697.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er fint du driver å tuller rundt oppi liksomskauen...da blir du etterhvert bitt ordentlig av villmarkslivets gleder...selv om suset fra e-6 er noe man helst bør unngå er det fint med vann i nærleiken.

Så kanskje vi kan bedrive fisk og tren istedenfor boller brus og surf fisk uten fisk...

Grattis med første markaørret...forbedringspotensial er enormt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Veldig bra!

Gratulerer så mye med din første markaørret!

Bare husk at det skumleste vi har i norske skoger er giftig sopp og de finner du uansett ikke i mørke. :)

Først takk.

OG, det er altså ikke dyr/vekster jeg frykter i norske skoger. Det er min egen fantasi etter altfor mange år med film og bøker av Stephen King, og ikke minst skumle joggere. Joggere er psyke mennesker og jeg frykter dem. De har til og med på seg shorts med splitt for å skremme litt ekstra, og de ser ALLTID rare ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.