Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor dårlig er dette settet?


rarnfinn
 Share

Recommended Posts

Hei,

Har aldri drevet noe særlig med hav fiske, men vurderer om jeg skal prøve det. Gidder ikke investere i en masse utstyr dersom jeg ikke faller for dette

Hvor dårlig er foreksempel dette settet? Er det helt ubrukelig for lett havfiske på 30-120m?

http://www.aktivfiske.no/shop/newdefault.a...ProductId=43529

Noen som kjenner til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke ubrukelig og en fornuftig tilnærming til havfiske om det ikke er noe man er sikker på man kommer til å holde mye på med. Ting man får dilla på skal man gjerne ha litt mer "rått" utstyr til, spesielt om man er litt "prylbøg" fra før, men dette er fornuftig til å få litt følingen med om man kommer til å gjøre dette mye eller ikke. Det er forøvrig kraftig nok til at du kan prøve deg på den doble dybden også om det ikke er veeeldig mye strøm eller avdrift...

(Uten at jeg kjenner veldig inngående til noen av komponentene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei hei, påstår du at stanga mi er ubrukelig? :unsure:

Jeg har samme stanga, og har vert veldig fornøyd med den. Stanga har fått mye juling de 4 årene jeg har hatt den og den er like fin som da den var ny. Det eneste som jeg kan sette fingeren på er at den er litt lang, men det er jo en smakssak.

4-delt lett å få med seg på tur til trønderlag, og andre steder.

Akkurat denne snella kjenner jeg ikke til (jeg har en Okuma Titus Gold 15 II som jeg er godt fornøyd med).

På sjøen så driver jeg mest med pilkefiske 20-200m både med og uten agn (250g svenskepilk, tjukt snøre=mye avdrift), og som sagt stanga er god. Så det er ikke noe å lure på løp og kjøp, du får mye for pengene dine.

(Som et appropo, så hadde jeg nok lagt til 150,- og kjøpt settet med Titus 15 snella. Ok den er uten snørerfører, men den har tilgjegjeld leverdrag som jeg synes er helt suveret. Begge deler er en vanesak i bruk, men det hadde vert mitt valg.)

Endret av Bjørn OVe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det helt ubrukelig for lett havfiske på 30-120m?

Stanga er knallbra, men snella kan du berre hive i bosset med ein gong. Tannhjulane på innsio er av plast, og dei blir nok fort slitne. Hadde same snella, den overlevde i noken uker, og så var hun heilt øydelagt.

Okuma framstiller nogen gode sneller, men denne der er ikkje ein av disse. Ville anbefale deg Shimano TLD, Okuma Titus, Abassadeur Big Game eller noke i denne retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.