Gå til innhold
Fiskersiden

En eneste flue.


Nils Master
 Share

Recommended Posts

Tenkt scenario:

Du får en uventet telefon. Du har blitt trukket ut til en helg med laksefiske. Det er bare en liten hake ved det.

Du får ikke vite i hvilken elv, annet enn at det er i Norge.

Du får heller ikke ta med deg mer enn en eneste flue........

Hvilken flue velger du?

Jeg hadde nok landa på en Red Butt i dobbel firer.......

Stor nok med nok kontrast til å kunne gi fisk i ei flomstor trøndelagselv, samtidig liten og anonym nok til å kunne gi fisk i ei lita krystallklar elv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jeg velge akkurat nå hadde det blitt denne. Har gitt fisk på de utroligste forhold på alt fra klar til farget elv samt liten og stor vannføring og har levert både store og små laks (fra 1,3 til 10,9) og har fungert fra sørlandet til Finnmark.

46.jpg

https://www.fiskersiden.no/content/view/467/27/lang,no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ihvertfall at jeg har vunnet noe, men vet jeg når jeg skal fiske ?

Kan være en fordel å vite det. Vet jeg det ?

Hvis ikke, blir det jo selvsagt en T&L tube, ca. 4-5cm. rør faktisk. Den vet jeg også fungerer utmerket på smålaks. Også ute i august. Tar sjansen på den, "stor" tube, stor fisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silver: Du vet ikke når på sesongen nei, det kan like gjerne være 1. juni som 30. august.

Bare jeg som ville valgt ei krokflue her altså?

Tuber, iallefall plast, er vel mer eller mindre håpløse å få plassert "rett" i elva, om man skulle havne i ei lita 3-4m bred smålakselv med jungelvegetasjon på breddene.

Endret av Nils Master
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe

Ensporet som jeg er, ender jeg stort sett alltid med "dyret" mitt, jeg :)

Dette er en slags Jock Scott tube, størrelse stor. Ørret og laks. Tert og stort :P

Til laks tror jeg dette holder veldig ofte. Til sjøørret burde jeg vel strengt tatt hatt et par størrelser, men med for mange fluer blir valget for vanskelig for en enkel sjel :P

Olav

Endret av Olav Moberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville følt meg litt hjelpesløs i en smeltevannsfarget, vårflomstor Gaula med den tror jeg................

sant nok, men hadde det nå endelig kommet en vårflom i Nidelva hvor jeg fisker, så hadde jeg ikke trengt å fiske engang, bare nytt et øyeblikkets naturopplevelse i Norges mest flomanorektiske elv :angry2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.