Gå til innhold
Fiskersiden

Mini PC


angler
 Share

Recommended Posts

Med jevne mellomrom må jeg kjøpe noe jeg egentlig ikke har bruk for :blush:

Nå har jeg lyst på en såkalt mini pc. Blir sikkert ikke brukt til noe særlig annet enn surfing på nettet ..

Er det noen som har latt seg friste ? Hva er evt dine erfaringer ?

Prisen har egentlig viktig .Den bør være rimelig ellers kunne jeg jo kjøpt en vanlig en og det har jeg fra før :)

Kjekt å ha ? Hvilken modell bør jeg kjøpe ?

Endret av angler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med jevne mellomrom må jeg kjøpe noe jeg egentlig ikke har bruk for :)

Nå har jeg lyst på en såkalt mini pc. Blir sikkert ikke brukt til noe særlig annet enn surfing på nettet ..

Er det noen som har latt seg friste ? Hva er evt dine erfaringer ?

Prisen har egentlig viktig .Den bør være rimelig ellers kunne jeg jo kjøpt en vanlig en og det har jeg fra før :lol:

Kjekt å ha ? Hvilken modell bør jeg kjøpe ?

Send meg gjerne en PM hvis du får noen hete tips andre steder enn på FS. Lurte litt på en slik en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke selv, men mange i klassen har. Inntrykket mitt er at det ikke skiller så mye mere enn det du kan finne ut selv, altså specs og design.

Tror egentlig det du må passe på er tastaturet, da det kan oppleves som underdimensjonert. Jeg ville ikke kjøpt uten å ha prøvd forskjellige modeller først:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen mellom de er at de minste har en flash basert harddisk (en flash basert hdd er i nesten det samme som en minnepinne, og kan utvides via SD porten) og et Linux operativsystem, mens Xp maskinene har tradisjonell harddisk og mere ram.

En velger seg Pc etter hva en skal bruke den til, om du skal bare surfe på nettet og drive med teksbehandling så holde de enkle Linux maskinene. Skal du noe mer, så bør du satse på en av Xp maskinene.

Og Linux er ikke noe å være redd for, bare så det er sagt.

Endret av Bjørn OVe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.