Gå til innhold
Fiskersiden

Helt fersk..


mariusa
 Share

Recommended Posts

Hello..

Jeg endte opp med en 6/7 stang, med #7 line. Det ble også snella med 3 ekstra spoler. Dette ble kjøpt i November.

Nå har jeg i tillegg bestilt meg en #4 stang, med snelle og line fra aktivfiske.

Vurderer også å kjøpe 6'er settet fra Greys de reklamerer med, da det koster like mye som en grei snelle og line alene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello..

Jeg endte opp med en 6/7 stang, med #7 line. Det ble også snella med 3 ekstra spoler. Dette ble kjøpt i November.

Nå har jeg i tillegg bestilt meg en #4 stang, med snelle og line fra aktivfiske.

Vurderer også å kjøpe 6'er settet fra Greys de reklamerer med, da det koster like mye som en grei snelle og line alene. ;)

Jeg har hatt Greys GLA 9- 5-6# Settet siden august. Veldig fornøyd med det. Kjøpte nytt snøre under høstsalget, la det på i går og det glir mye bedre enn greys snøre. Så den pakka er drit bra bortsett fra at fluesnøret er litt sprøtt og hvis man looper så skjærer fortomen lett gjennom coatingen.

Bruk løkke mellom fortom og hovedline, men for at løkka på fluesnøret skal bli minst mulig må du gjøre følgende:

finn fram en halv-meter med 0,20 mono, knyt mono sena fast 10 cm inn på fluesnøret, og stram til slik at monoen skjærer seg gjennom coatingen. den knuten som egner seg best er uniknute med to surringer. dra i begge endene av monosena, og dra snøret av fluelina. hvis du gjør dette riktig hvil coatinge fjernes fra de 10 første centimeterne av fluelina. gjenta det hvis ikke all coatingen blir borte med en gang. :D

Endret av Edvard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.