Gå til innhold
Fiskersiden

Båttur til Øyeren til helga


eholte
 Share

Recommended Posts

Får ikke sove, så jeg kan likegodt planlegge ukas høydepunkt. På Søndag var vi en tur på fjorden og tok 18 pene hvitting, artig når ekkoloddet blir svart av fisk :) Det varte vel rundt 20 min før stimen forsvant. Artig var det, og god mat i flere dager.

Dette ga mersmak og jeg tenkte å prøve det samme i ferskvann - Øyeren. Etter en resultatløs tur tidligere i høst, lurer jeg på om dere har noen gode tips for å lure noen pene abbor på kroken? Vi så masse fisk på loddet, men de ville ikke ta hverken balanse, jigg eller mark!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abborstimene kan til tider være vanskelige å finne, det dere så er nok annen type fisk. Avhengig av hvor dere var ville jeg prøvd å kaste m jigg oppe på flatene eller balanse på litt dypere vann slik som du har prøvd. Bifangst av gjedde og gjørs er sansynlig, har fått 2 gjedder over 10kg og en god del gjørs.

Ellers er det ingenting som slår jerk light, å se to tre kilos abbor komme etter betet er bedre enn s... men dette forutsetter nesten at du har funnet fisken på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temperaturen seg fin ut men det blir nok litt for vått og for mye vind til at det blir tur.

Når du skriver flatene, mener du de grunne områdene i nordre del av øyeren? Jeg så ingen fiske på ekkoloddet her og raste avgårde sørover for å finne dypere vann, 10-20m. Her var vannet også endel klarere og ekkoloddet viste endel fisk. Hvilke vannag tror du det er storst sannsynlighet for å finne abbor/gjørs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.