Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskeklubb


namsenlaks
 Share

Recommended Posts

Er det ikke flere her i trøndelag som vil bli med og starte en fiskeklubb,der vi møtes og drar og fisker sammen og deler hverandres erfaringer og kunnskaper,vi har jo så mange fine plasser her i trøndelag...

vi kan jo fiske på fjellet etter ørret,eller i namsen etter laks,eller i sjøen.

jeg og fem kompiser,som ikke er fiskeintereserte var på hav fiske utenfor flatanger for et par år siden og vi fikk nesten 400kg fisk på 9timer fiske og det er noe jeg kunne tenkt meg å gjøre igjen,men da må man helst være 6stykker som leier båt med skipper og da koster det ca 1000kr per mann og det er jo billig morro.

håper det er noen som er interesert i en sånn tur,så ta kontakt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er interessert jeg! Ser av profilen din av at bor i Overhalla, holder til i Trondheim i studieåret selv. Vilhelm på forumet bor ikke altfor langt unna deg. Avstandene er litt kjipe her i Trønderlag, men vi bør jo ikke klage heller sammenlikna med f.eks. Finnmark. Organiserte gutseturer kjører jeg uansett gjerne 3 timer hver vei for å være med på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

namsenlaks: terje bjørsvik dere var ute sammen med eller? jeg er med på tur jeg vettu. flytter til trondheim til høsten men er uansett ikke noe problem. har du bilde av ueren din? det er jo 400g under gjeldende norgesrekord, og 500gram over IGFA's verdensrekord. hvor dypt fiska du? har vært ute etter stor uer sjøl, men aldri truffet på de virkelig store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi på fiskersiden jobber med å bli flinkere til å arrangere sosiale aktiviteter rundt i Norge. Som f.eks fisketurer/kurs mm. Der brukerne av siden kan møtes. Det som trengs er å få på plass en organisasjon som kan ta tak i dette.

Men ting er jo allerde i gang , meg f.eks, som skal ha ansvaret for å ta tak i disse tingene.

Helt hvordan og når dette kan være oppe å gå er litt tidlig å si noe om.

Kan si litt.

Store deler av redaksjonen kommer til å reise bort en helg nå i midten av februar, for å diskuterer hvordan og på hvilke områder vi kan og bør bli bedre. Dette er et kick off som i etterkant vil bli fulgt opp av flere møter, og forhåpentlig vis vil dette gjøre at denne siden vil bli en av Norges mest atraktive fiskesider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Vilhelm

Et alternativ da, kan jo være slik som det er gjort spesielt i oslo området, er å planlegge en felles tur for folk i nærheten. Det er som sagt ikke så mange medlemmer fra trøndelag, så at vi samles for å dra på fisketur sammen, syns jeg er et kjempetiltak

Helt klart, og ta dette på eget insiativ er glimrende.

En av misjonene til siden er å få likesinnede til å møtes[ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hyggelig at det var så mange som var "klar" for litt rå og uhemmet fisking da [ :D ]

vi var ute med bjørsvik ja,veldig bra opplegg det han har...

så det hadde vært gøy og samlet en gjeng og tatt en tur med han...

uren jeg fikk fikk jeg på nordsjøen på en plattform som heter Heidrun jeg fisket på 250m dyp... så jeg har dessverre ikke noe bilde av den,men har tenkt på det mange ganger senere at det var dumt at den ikke ble tatt vare på og tatt med i land...

jeg viste at det var en sinnsykt stor ur,men jeg snakket med kokken ombord og han hadde en plakat i messa med alle norske fiskeslag og der sto det at uren kunne bli 15kg,så derfor giddet jeg ikke gjøre noe mere med den saken,noe jeg angrer på i etter tid da...

Det er masse stor fisk å få i fra plattformene rundt om i nordsjøen,på gullfaks feltet er det masse svær lange...

men vi får organisere litt å prøve å få til en gjeng her i trøndelag da som tar oss noen turer og fisker..

jeg er jo ganske godt kjendt i et vann her oppe som heter Bangsjøen det er derfra lakse elva Bogna renner,der er det endel stor ørret og det er muligheter for å leie hytte der til en billig penge så det er jo et alternativ...

håper dere andre også kan komme med forslag til hvor det er bra med fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har noen vann i nærheten her som er bankers. har aldri dratt hjem uten fisk på under 1kg derifra... jeg vil derimot ikke ut med plassen her, mtp at dette er fisk som jeg har selv satt ut og forplantningsevnen er heller dårlig, selv om mattilgangen er sinnsyk. ørreten har vokst til nærmere 3kg på 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Børster støv av denne. Finnes det interesse for en sportsfiskeklubb i Trøndelag? Synes den bør være meiteretta, da det vel allerede eksisterer en bøling klubber som er fokusert på fluefiske. Hva tycks om "Trønderbataljonen" (forkortes TB i NMU-konken)?

For at det skal ha noen hensikt å danne en ny fiskeklubb i Trøndelag så bør som sagt fokuset være på mer utradisjonelt fiske, foreslår områder som specimenmeite i ferskvann, kystmeite, artsjakt og micromeite.

Vilhelm, Namsenlaks, RexHunt, serator og andre fra området, hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RexHunt

Jeg er helt klart interessert, alltid morsomt å bli kjent med andre som er like oppslukt av hobbyen sin som jeg er selv.

Ferskvannsmeite er noe jeg virkelig kunne tenkt meg å satsa på, har snust opp 8-10 karussvann men har ikke hatt anledning til å fått fiska i dem foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt klart interessert, alltid morsomt å bli kjent med andre som er like oppslukt av hobbyen sin som jeg er selv.

Ferskvannsmeite er noe jeg virkelig kunne tenkt meg å satsa på, har snust opp 8-10 karussvann men har ikke hatt anledning til å fått fiska i dem foreløpig.

karussvann i Verdalsområdet ?

:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RexHunt

Ikke i Verdal, litt lenger sør i fylket.

Men ser ikke bort fra at det kan finnes gårdsdammer her også som kan huse Karuss, denne fisken ble jo satt ut i mengder under 2.verdenskrig og noen bestander kan jo fortsatt eksistere.

Herregud jeg har lest gjennom mange rare artikler og dokumenter for å prøve å finne ut så mye som mulig. :blink:

<--- Simsalabim! Seniorbruker :blink:

Endret av RexHunt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra om dere får til en klubb der oppe.

Når det gjelder karuss så ble det tatt en karuss i et vann i Stjørdal under prøvefiske med garn.

Karuss var det også i et vann på Frosta, men vannet ble visst behandlet med Rotenon, og det skal visst ikke være karuss der lengre. Tror det var snakk om damkaruss. dvs små fisk.

Karussen er jo en fisk som ikke gjør mye vesen av seg og kan nok finnes på mange plasser uten at noen vet at den er der.

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var flere vann på Frosta som ble rotenonbehandla tidlig på 1990-tallet. I et av dem (et svært lite et) ble det tatt opp 2 tonn karuss!! Og i et av de andre vanna dukka det opp et ørretbeist på 5,3 kg! :rolleyes:

Etterpå ble det fanga inn flere hundre ørretyngel som ble utsatt i disse vannene.

I det minste vannet har alt dødd ut pga. overgjødsling (kanskje karussen er tilbake?), men i de andre to er det ørret på opp i mot 5 kg! Vi har tatt flere på 2 kg som jeg har vist i en anna tråd fra Midt-Norge. :lol:

Mvh Johnny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplæring innen meite bør jo bli noe av det viktigste en slik klubb gjør, spre kunnskap om slikt fiske i en del av landet hvor det foreløpig er lite utbredt.

Ellers så er det jo selvsagt ingenting i veien for at en slik klubb drar på mer tradisjonelt havfiske, laksefiske eller ørretfiske sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.