Gå til innhold
Fiskersiden

nesten...


poppe
 Share

Recommended Posts

denne helgen har vært en nesten-helg. i alt har to gjedder fulgt etter wobbleren uten og ta, to har bitt på men løsnet i det hoven ble tatt fram, 2 ørreter fulgte etter uten og ta og 3 fine abbor (300-500g) unnslapp. prøvde mange forskjellige wobblere men ingen var helt suksessfulle. minifatrap og rapalas ørekyteimitasjon var nærmest.

er det noe spesielt jeg burde gøre??, sveive raskere, saktere, flytende eller synkende??.

eller burde jeg rett og slett kjøpe hi-lo flytende (har synkende) med tanke på gjedda, burde jg heller bruke mark til abbor?(når jeg har brukt det biter det ofte på så mange små-fisker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et par tips jeg har lært på Jerkbait Skolen :D

Dette er nok litt lettere å gjøre med en 6 fots stiv stang, men det kan jo prøves...

Figure of 8: Når du har ute en 1/2 meter til 1 meter sene, tar du stangtuppen ned i vannet og lager et stort 8 tall. Målet er å få voblærn til å forandre retning på en myk måte. Og skal simulere en agnfisk som prøver et siste forsøk på å stikke av.

Samme metode, men lag en sirkel eller en L kan og brukes. Fordel om du står i båt eller på en brygge og kaster. Og som nevnt, korte stive stenger er nok bedre egnet til dette.

Og P.s. Hold voblærn nede i vannet, ser fisken oppover så stikkern.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinner pleier å være veldig bra på abbor.Selv har jeg fått en del på panter martin gul med røde prikker og sølv skje og på blue fox kobber/rød.Hvis det er mye gjedde der så bør du bruke stålfortom.Og en fordel er en litt stiv stang og å gi skikkelig tilslag.Hi-lo rød og vit er jo også en klassiker på gjedda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapala mellom 5 og 15 gram er bra hvis man prøver å få litt større abbor-i sognsvann kan bruke synkende også da det ikke er så mye kvistkvas på bunnen i vannet. Fikk en abbor på 38cm der på en flytende rapala som er 20cm lang-den største abboren jeg har fått i sognsvann. Gullbrune wobblere har jeg fått mye fisk på i sognsvann. Men er gjedda blitt fisket helt opp? Jeg har ikke fått noe gjedde der av noe størrelse de siste 4 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.