Gå til innhold
Fiskersiden

Neopren vader


CharlieB
 Share

Recommended Posts

Ps: Neopren er bare liiitt bedre i kaldt vann en hva pustende med godt fleece undertøy er. Men når du skal opp av vannet og drikke kaffe så tar det langt lenger tid å få igjen varmen med neopren en med vanlig pustende siden utsiden av neoprenvaderne holder lenger på vannet en pustende.

Smak og behag selvsagt, men mine neoprenvadere blir aldri brukt lenger. Selv når det er issørpe på vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, tror ikke det er så lurt med tynne pustende vadere. Neopren er absolutt det som isolerer best på vinteren. Jeg fisker med vadere fra februar og frem mot våren i maaaange minus og opplever aldri å fryse nevneverdig med neopren. Kjøp deg de vaderne som ble vist ovenfor og ta deg råd til å kjøpe en skikkelig tykk fleecebukse. Da er du garantert å ikke fryse!!! :)

VInterfiske RULER!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...ndpost&p=307329

Om du allerede har pustende vadere er det bare å kle på seg under i stedet for å handle inn neopren. Har testet dette mye og er helt enig med Rønsingen... Har siden jeg postet det innlegget fisket et par dager med 12 og 13 minusgrader og løsningen duger - kaldere er lite akutelt uansett da frost i ringer osv er et vesentlig større problem...

Og kan vel skrive under på at har du først blitt kald i neopren tar det sin tid å "tine opp"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes neopren er greit i sjøen om vinteren, dessuten er disse mye rimeligere enn pustende og tåler litt mer. Det er greit når man vaser rundt mellom isflak og glatte steiner i rurbeltet :glare:

Jeg bruker neopren i saltvann og pustende i ferskvann :angry2:

Men her er et veldig godt tilbud på pustende:

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=40824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.