Gå til innhold
Fiskersiden

Kjøpe norske julegaver til ungene i år?


Pingvin
 Share

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle gjøre en liten innsats for norsk næringsliv og kjøpe norske julegaver i år. Men jeg må ærlig talt si at jeg ikke vet om noe norsk som ungene mine, 4 og 9, har nevnt, eller som jeg tror de vil ha. I grunnen vet jeg ikke om noe norsk i dette markedet i det hele tatt.

Og for å gjøre det klart, noe sånn heimspikka/sydde greier fra ett eller annet "lag" er totalt uaktuelt. Samme med gammeldagse/romantiske greier.

Skal vel klare å finne noe norskprodusert og designet til kjærringa, der er jo utvalget i norskproduserte smykker og pyntegjenstander godt (Norsk form osv.).

Jeg skal ha ny bærbar PC, og den modellen jeg skal ha er ikke Norsk på noen som helst måte. Da er det bare ungene igjen som jeg kan utsette for dette gode tiltaket. Men hva? Finnes det noe i det hele tatt?

Kom på noe:

1. Norske filmer.

2. Norske bøker.

Noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser dårlig ut dette her. Beste sålangt er vel å finne film/bøker som er norske og gitt ut på norskeid forlag. For bøker er det vel mulig, men kanskje litt verre for film?

Og det skal selvsagt være lett tilgjengelig, dvs via nettbutikk eller i de vanlige leketøysbutikkene.

Ender vel med å drite i idealismen og kjøpe importvarer, som vanlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.