Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskerapport 5. og 6. Februar


Karleif
 Share

Recommended Posts

I går blei det en tur der det skulle satses etter flatfisk. Eg brukte blåskjell, reke, makrell og kombinasjoner av dette som agn. Det som fungerte best var helt klart en kombinasjon av blåskjell og reke. Hadde 2 stenger ute, en med glidende tackel, og en der agnet blei løftet litt mer over bunnen.

Eg fekk på denne turen

6 sandflyndrer hvor største var 525 gram

1 Skrubbe som var 530 gram

4 småtorsk.

I dag tok eg en liten tur til ei av dei fine strendene på Jæren. Fisket med lange makrellstrimler, da er sjansene gode både for piggvar og sjøørret. Piggvaren såg eg ingenting til, men eg fekk 2 lange tynne sjøørreter. Tror nok vi må vente noen uker enda før det tar helt av der nede. Kaldt var det også[ :D ]

Det som bekymrer meg mer er att Inga og hennes venner har forandra den fine sandbunnen om til en bunn bestående av rullestein[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karleif

I går blei det en tur der det skulle satses etter flatfisk.

En ganske god tur med andre ord. Sandflyndre på 500+ er vakkert, skrubbe på 500+ er slett ikke værst det heller. Hva gjelder Inga og hennes herjinger viser erfaring att dette ikke bør være så veldig farllig. Fisken finner seg kjapt til rette; ikke så mye fisk som gyter der inne.

mvh Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karleif

I går blei det en tur der det skulle satses etter flatfisk. Eg brukte blåskjell, reke, makrell og kombinasjoner av dette som agn. Det som fungerte best var helt klart en kombinasjon av blåskjell og reke. Hadde 2 stenger ute, en med glidende tackel, og en der agnet blei løftet litt mer over bunnen.

Eg fekk på denne turen

6 sandflyndrer hvor største var 525 gram

1 Skrubbe som var 530 gram

4 småtorsk.

I dag tok eg en liten tur til ei av dei fine strendene på Jæren. Fisket med lange makrellstrimler, da er sjansene gode både for piggvar og sjøørret. Piggvaren såg eg ingenting til, men eg fekk 2 lange tynne sjøørreter. Tror nok vi må vente noen uker enda før det tar helt av der nede. Kaldt var det også[ :D ]

Det som bekymrer meg mer er att Inga og hennes venner har forandra den fine sandbunnen om til en bunn bestående av rullestein[ ;) ]

Har du noen gode strender og anbefale.[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.