Gå til innhold
Fiskersiden

Skogseidvannet 08/09


krheldal
 Share

Recommended Posts

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mange er vi ikke.. Men nok til å fylle den båten vi har bestillt.

Vi lurte på mandagen også men da var det visst ikke ledige båter.

(Vi hørte bare på den vanlige plassen. Vi har rodd over hele vannet i motvind nok ganger).

Hva med og hive en liten 3hk i bilen og ta med oppover - De veier jo ikke mye og da kan du jo dra eventuelt de andre båtene

Endret av link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det hadde vel funket det.. Men nå har vi jo båt søndagen. Og en rotur på 200 meter skal vi nok klare uten motor. (Det var uansett bare aktuelt å fiske en av dagene. Jeg sliter med å få dispensasjon til noe mer enn dagsturer. hehe).

Hvor store blink pleier folk å bruke der inne egentlig? Jeg har nå et greit utvalg i forskjellige størrelser, men blir aldri enig med meg selv om hva som er best. Jeg får jo ikke fisk på noen av dem.. ;-)

Liten, medium, stor eller monster-stor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke det er blinken som avgjør mest. Da vi var der i fjor kunne Terje sette på hva som helst og får masse. Mens vi andre fikk 2-3-4-5 om dagen over 3 kg, fikk Terje 15. Det ligger i håndleddet som mange har sagt før. :lol:

:) Ja, og det skader ikkje med ein god samling gullhår der kroppen kviler på tofta heller. Er røya på betet tar den kva som helst av blink, og er ikkje så nøyen på om det er kvit eller rød maggot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Ja, og det skader ikkje med ein god samling gullhår der kroppen kviler på tofta heller. Er røya på betet tar den kva som helst av blink, og er ikkje så nøyen på om det er kvit eller rød maggot.

Jepp, men tviler på at det har noe særlig med gullhår og gjøre. Det samme skjedde i både 2007 og 2008. -)

Den verste ydmykelsen var den dagen han ville sove litt ekstra lenge. Han kom i 10 tiden, vi andre hadde vært der siden grålysning uten et napp. Mens Terje slipper ned blinken spør han oss om det er noe bett i dag. Nei sier vi, helt ræ.æ. Terje rakk å fiske i 3 sekunder før det smalt på en 4 kilos.. Siste dagen tok han helt av, og dro noe så sinnsykt. Fra nå av ser jeg på det som helt normalt å få 5 ganger så lite fisk som han. Men jeg håper jeg kan komme opp et nivå, og kanskje få 3-4 ganger så lite som han neste gang.

:)

Edit: Trykkleif

Endret av JørgenØ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje er vel kanskje den med størst erfaring i Skogsen. Neppe noen som kjenner vannet og forholdene der inne så godt som ham.

Selv har jeg bare 4 skikkelige økter etter storrøyen der inne og det løsnet først på den 4. turen med en på 4790 som topp.

Den mest sinnsyke opplevelsen jeg har hatt der inne var da Remy tok en på 6980 etter 10 sekunder.

Forøvrig er det verd å legge seg bak øret at dersom man skal fiske matfisk så er det bare å stikke 50 til 100 meter lengre utpå.

Forøvrig tør jeg ikke annonsere min neste tur innover. Jan truer med å brekke beina mine om jeg røper når. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om vi var inne samtidig med dere når Remy tok den på 6980. Muligens ikke akkurat den dagen med samme helgen om ikke annet. Vi lå 3-4 båter der og det ble tatt bra med fisk. Remy ble observert mens han dro opp til flere fine fisk i båten.

Jeg fikk ingenting, men vi hadde vel en fisk eller to i vår båt også.

Det er sånne turer som gjør at man reiser inn år etter år med fare for å forfryse seg både her og der. Det er noen skikkelige griser i vannet her, og jeg syns det begynner å bli på høy tid at jeg får en opp i båten.

Har vel hatt 6-7-8 turer med gutsing etter storrøyen men sitter igjen med 1 napp som jeg tror kan ha vært fin fisk. Mest sannsynlig var det en 200 grams det også.

Jan skulle vel ikke brekke beina dine... Skulle han ikke dra av deg ...beina da?

Er han plaget av paparazzier siden han vil holde det hemmelig?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe var vel det mellom beina som var planen å kappe hvis Svein forhåndsmelder turen. Grunnen er enkel.

Hver gang Gamlefar forhåndsmelder en tur så blir det gørblanking :lol: Og det frister ikke med enda en blanketur på Skogseid (som er den desidert kjedligste/kaldeste plassen å ha dårlig fiske på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe var vel det mellom beina som var planen å kappe hvis Svein forhåndsmelder turen. Grunnen er enkel.

Hver gang Gamlefar forhåndsmelder en tur så blir det gørblanking :blush: Og det frister ikke med enda en blanketur på Skogseid (som er den desidert kjedligste/kaldeste plassen å ha dårlig fiske på).

Hmmm.. Så trikset er å ikke forhåndsmelde turen..

Vel.. Da skal vi IKKE på skogseidvannet på søndag..

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Då er årets faste romjulstur på Skogeidvatnet historie. Det må dessverre seiast å vera den desidert dårlegaste røye turen vi har hatt nokon gong . I løpet av 5 timars fiske frå 0900 til 1400 blei fangsten på tre mann berre ein ussel rømt laksesmolt frå settefiskanlegget. Vi var faktisk ikkje bortpå ei einaste lita røye på turen.

Tidlegare års turar har heller ikkje alltid gitt dei store fangstane, men då har vi no i alle fall fått nokre små pinnar og i tillegg vore i kontakt med eit eller fleire røyebeist.

Nokon som har som forslag til kvifor det var så labert bett? Kan svak nordavind ha så mykje å seia?

Får håpa det blir ein tur eller to i sjøen før nyttår slik at sisteinntrykket av 2008 kan rettast litt opp.

Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Då er årets faste romjulstur på Skogeidvatnet historie. Det må dessverre seiast å vera den desidert dårlegaste røye turen vi har hatt nokon gong . I løpet av 5 timars fiske frå 0900 til 1400 blei fangsten på tre mann berre ein ussel rømt laksesmolt frå settefiskanlegget. Vi var faktisk ikkje bortpå ei einaste lita røye på turen.

Tidlegare års turar har heller ikkje alltid gitt dei store fangstane, men då har vi no i alle fall fått nokre små pinnar og i tillegg vore i kontakt med eit eller fleire røyebeist.

Nokon som har som forslag til kvifor det var så labert bett? Kan svak nordavind ha så mykje å seia?

Får håpa det blir ein tur eller to i sjøen før nyttår slik at sisteinntrykket av 2008 kan rettast litt opp.

Ole

fordi røyene ikke var inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.