Gå til innhold
Fiskersiden

Stam eller Gullbust?


Recommended Posts

Altså...hvis stamen er så liten at du er i tvil om det kan være gullbust, så er det vel ingen krise å vente til våren/sommeren og dra en ordentlig stam? Er jo mange plasser på østlandet hvor du lett får flere stam over kiloen.

En art er en art, strengt talt, men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :)

Jeg bor ikke på østlandet vet du Sverre, og jeg vet ikke om det blir noen østlandstur i år, så all kilosstamen der nede hjelper lite.. ;) Men selvfølgelig er det ingen krise om en må vente noen år, men er det nå riktig art, så vil jeg naturligvis ha den på lista, liten eller ikke.

Men, er det usikkert om dette faktisk er stam tar jeg den naturligvis ikke på lista, så er folket enig med OLHEI, eller kan dette være gullbust (eller noe annet)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo vært fryktelig hyggelig i denne tråden...garantert flere som vil ta deg med på fiske etter stam til våren eller sommeren, bare du er på Østlandet. Påsken er relativt sen i år, så om du ikke er på Hitra hele påsken er det jo stamtid i både Drammenselva og Glomma.

Ville ikke stressa særlig med stam om jeg hadde fått mora og hårvar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje man skulle droppe hitrapåska til en forandring ja. Får jo aldri noe særlig med fisk der i påska uansett.. Får fundere litt på den! Takker for tipset! :) Får se om jeg tar meg råd til det.

Uansett, før eller siden regner jeg med den kommer på lista, så ikke noe stress med den nei. Er jo et lass med arter en mangler derfra enda, så nedover må en jo før eller siden! Stresser mer med den myteomspunnede hornkvabba på Trolla som virker å sky meg som pesten! :blush:

Jeg har jo vært fryktelig hyggelig i denne tråden...garantert flere som vil ta deg med på fiske etter stam til våren eller sommeren, bare du er på Østlandet. Påsken er relativt sen i år, så om du ikke er på Hitra hele påsken er det jo stamtid i både Drammenselva og Glomma.

Ville ikke stressa særlig med stam om jeg hadde fått mora og hårvar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.