Gå til innhold
Fiskersiden

Første tur på skogsen i år.


Rønsingen
 Share

Recommended Posts

Gamlefar vil så gjerne ha litt skryt for storfangsten hans på Skogseid i går så her er rapporten:

Vi (Kjetil - Trutta - Gamlefar - undertegnede) var på plass ca kl 09. Det var kaldt, men vindstille og alt lå til rette for en trivelig økt.

Fisket startet rolig som vanlig med lite aktivitet før sola tittet fram. Men mellom kl 10 og 12 så hadde vi alle hatt kontakt med større fisk, av en eller annen grunn så ville de ikke bli med helt opp før jeg og Kjetil bestemte oss for å drite i dregging, men heller prøve å drifte litt og da fikk jeg disse:

71603_s.jpg

Min største for dagen på 2.23 (Fint at du er hoppende glad på mine vegne Øyvind :))

20 min sinere:

71604_s.jpg

Et sted mellom 1.5 og 1.7kg (satt i underkjeven)

1 time etter:

71605_s.jpg

2kg+

Kjetil hadde også kontakt med fin fisk. Dessverre så ville de ikke følge med hele veien opp, men han fikk nå arten:

71606_s.jpg

Første Skogseid røya.

Trutta og Gamlefar hadde stort sett ligget oppankret (Svein lå stort sett i ro også i båten pga store ryggsmerter og dertil smertestillende i form av div mistenkelige piller). Men Mot slutten av dagen så skjedde det endelig noe. Trutta kroker noe som ser ut til å være en fin fisk. Etter et minutt så går den i ankertauet og Gamlefar får ikke ryggen i gir så jeg må ro bort for å hjelpe til. Heldigvis så viser det seg at fisken sitter der enda og at opphengeren ikke henger i tauet. Etter en del knoting og styring så er fisken i håven og Trutta kan sukke lettet ut.

71607_s.jpg

Øyvind med en skikkelig feit gris på 3.85kg

Etter dette så skjedde det ikke stort. Jeg mista et par fisk hvorav en var av bra kvalitet, resten uvisst. Og Svein fikk et beist (100g+/-)i det vi var på vei til å gi oss. Så han blank i hvert fall ikke :lol:

Så for å oppsummere.

Det er i hvert fall noe på gang der oppe, de helt store virker ikke helt i siget enda, men det var greit med aktivitet tross alt. Mistet langt mer fisk denne gangen en tidligere noe som kan ha med det at jeg for første gang måtte bruke mono (kaldt for multi....). Eller at fisken rett og slett bare var forsiktig.

Trutta:

3.85 (Turens største)

Småfisk: 2stk

Meg:

2,23

Ca 2

Ca 1.6

Småfisk: 3stk

Kjetil:

350g

Småfisk: 3stk

Svein:

100g

Småfisk: 1stk

Takk for en knall tur folkens! Vå får prøve å få til en tur til i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Grattis med ok skogseidrøya, Jan, det var synd at dei større purkene ikkje ville vera med opp i dag. :lol:

Men du må ikkje sparka dei som ligg nede og ikkje kan anna gjera enn å tygga piller. :) God bedring til Svein, den tapre, og grattis til Trutta for dagens største. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind ser ut som han har troa på første bildet der :) Tvang dere han til å dele båt med Svein ?

..forøvrig godt å se at Svein er tilbake i godt gammelt gjenge på Skogsen :o

PS : nå ser du forøvrig ut som en dverg-Grutle Jan :blush: Må bare gå deg langt hår!

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo hoppende glad på bildet jeg Jan, folk bare viser det på forskjellig måte :blush:

Men tror nok grunnen var at Svein hadde med seg 10 - 15 godpiller, men nektet å dele..... :glare::lol:

Ellers så var det en kjempetur, og jeg gleder meg allerede til neste.

Og Thor: JA jeg ble tvangsplassert i båten med Svein, kunne jo ha våknet opp dagen etter med stygge overskrifter i BT hvis han ble plassert med Kjetil (jobber i BT). EKS: Pillemisbruker amok i Fusa..... Ung røyefisker trakassert av eldre gretten fisker i pillerus :lol:

Tusen takk for en flott tur gutter, og en ekstra takk til Jan som redda min første Skogseidrøye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å se at dere har det moro på min bekostning. :)

Jeg var ikke på Skogsen for å fiske, jeg var der i forbindelse med et stort medisinsk forskningsprosjekt hvor vi skulle se på effekten kulde og dårlig rygg, og om Paralgin Forte virker like godt i kulde. Noe jeg kan bekrefte ikke har noen effekt. :glare:

Dessuten er det viktig for meg å få ungdommen ut i frisk luft og bort fra byens larm og ståk. :)

Ellers er jo Karleif inne på noe når han sier det er viktigere å delta enn å vinne. Det har vært mitt moto i flere år. :blush:

Takk for en hyggelig tur gutter. Jeg er spesielt glad for at trutta klarte å lure en av de store.

PS! Er det noen som vet hva persen min på Skogsen er? :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.