Gå til innhold
Fiskersiden

Jeg vet iallfall hvor jeg skal


Bad2
 Share

Recommended Posts

Tenn lys for Gaza

– vis din solidaritet!

Stille markering

Lørdag 17. januar

Kl. 14 – 18 på Youngstorget

Paroler:

Stopp massakrene – Israel ut av Gaza NÅ!

Kollektiv avstraffelse er brudd på folkeretten

Okkupasjon skaper hat – ikke fred

Opphev blokaden!

Lysvake, minikonsert m.m.

Paroler:

Stopp massakrene – Israel ut av Gaza NÅ!

Kollektiv avstraffelse er brudd på folkeretten

Okkupasjon skaper hat – ikke fred

Opphev blokaden!

Lysvake, minikonsert m.m.

Underskriftskampanje - Trekk Pensjonsfondet ut av Israel!

Tilsluttede organisasjoner:

Palestinakomiteen

Fellesutvalget for Palestina

Norsk Folkehjelp

Den palestinske forening

Støttekomiteen for Gaza

Norges Kristelige Studentforbund

Vennenes Samfunn Kvekerne

Islamsk Råd

Det islamske forbundet

Islamic Cultural Centre Norway

Central Jamaat Ahl-e Sunnat Norway

Ung Muslim

Muslimsk Samhold

Muslimsk Studentersamfunn

Minhaj al Quran

Al-Noor Islamic Centre (ANIC)

Det Islamske fellesskap Bosnia-Herzegovina i Norge

Rahma Islamic Relief Fund

Senter Rahma

Norsk Transportarbeiderforbund

Musikernes Fellesorganisasjon (MFO)

EL- og IT-forbundet

EL- og IT-forbundet avdeling Oslo og Akershus

LO i Oslo

Film og teaterteknisk forening ved Det Norske Teatret

Oslo Grafiske Fagforening

Heismontørenes fagforening

NTL ved Universitetet i Oslo

Transportarbeiderklubben på DHL Ulven

Transportarbeiderklubben på Tollpost Globe

Sosiale Institusjoners fagforening

Dagbladets Grafiske Klubb

Oslo Arbeiderparti

Miljøpartiet De Grønne

AUF – Arbeidernes

SV – Sosialistisk Venstreparti

SU – Sosialistisk Ungdom

Rødt

RU - Rød Ungdom

NKP – Norges Kommunistiske Parti

NKU – Norges Kommunistiske Ungdom

Ungkommunistene

Revolusjon

KPml

RKU – Revolusjonær Kommunistisk Ungdom

Cuba-foreningen i Norge

Komiteen for et fritt Irak

ATTAC

Press – Redd Barna Ungdom

Norges Ungdomslag

Bondeungdomslaget i Oslo

Innocents

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoste...hp?artid=546205

Stille, haha, stikker og fisker jeg, orker ikke synet av idiotene ... oppgitt

Ja, stikk å fisk du, så er det iallfall en idiot mindre i byen ..........

Får håpe det blir "Stille markering" som annonsert...

Utenom det støtter jeg selvsagt saken.

Så fint, og en stille markering blir det, iallfall mellom 1400 og 17.15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stikk å fisk du, så er det iallfall en idiot mindre i byen ..........

Ja, alle som ikke f¤%% opp andres liv, knuser butikker eller oppfører seg som totalte anarkister er vel idioter i dine øyne, det er innlysende. Kan du ikke heller protestere i Asker og Bærum der du holder til? Hold fa#¤skapet unna min by når dere ikke klarer å oppføre dere. Pga folk som ikke kan oppføre seg, vil ikke mange av de som vil vise støtten gjøre det. Dere pisser oppover egen rygg, ris til egen bak, skytere dere selv i leggen, men det har dere vel gjort så lenge at dere har blitt blendet av deres formening om at oppvigleri fører til en bedre hverdag når det snarere fører til en værre. Mår tankegangen er kortere enn nesa og man tror at å skape et kaos i Norge en kveld eller to fører til mindre krig i verden er det jaggu trist. _Hvis man tror man når frem til politikere ved vold, protester, kaos, hærverk, må man vel skjønne at man er på viddene. Jeg skulle ønske at Israel kuttet ut hva de driver med nå, akkurat nå, men jeg går da for fa#¤ ikke ut og knuser bilen til naboen for det, eller kaster en stein igjennom ruta til dama over veien, eller banker opp en israeler som bor to kvartaler unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(.....) Hold fa#¤skapet unna min by (.....)

:lol::lol::lol: Du må da ha et usedvanlig stort selvbilde, Remy?!?!?! Når ble Oslo i større grad "din by" enn "min by".

Det har da forøvrig vært markeringer i Bærum også, men det forsvinner litt i de drittblekkene du har som infokilde, ser du.

" ..... i dine øyne, det er innlysende" :wacko::wacko:

Edit; Jeg var litt kjapp til å svare, da jeg jo ser at du har tilført mer tekst i etterkant. For en gang skyld så er jeg enig i veldig mye av det du skriver, men jeg kjenner ikke igjen din beskrivelse av "oss", eller "dere " som du skriver. Til orientering tror jeg du blander sammen meg og "mine" med noen andre.

Endret av Bad2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så er farene større når flere går sammen å arrangerer slike protestmarsjer. Jeg er for all del for ytringsfrihet og stille protester. Men redd for at jo flere "normale" personer som flokker seg i en protest: Jo større sjans for at "mobben" kommer. Spesielt når vi allerede har sett dette skjer under protestaksjon mot dette temaet.

Desverre sitter det nok en haug av våre "nye" statsborgere parat og håper på reprise, der de kan oppføre seg som bajaser og komme unna med det. Og de etnisk norske som henger seg med på det, må være alvorlig skada fra før av.

Jeg har ingen ting mot invandrere generellt så lenge de oppfører seg, men det jeg så både live og på tv sist, kan man få billig av meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til orientering tror jeg du blander sammen meg og "mine" med noen andre.

Det feigeste av alt er å gjemme seg bak en fasade man ikke besitter. Jeg skal ikke PÅSTÅ at du er den som oppfører deg slik, men du er alikevel en av de da du gjentatte ganger har støttet opp indirekte de som faktisk ødelegger den reelle protesten som BLIR hørt... men ikke sitert fordi dagspressen er mer interessert i å skrive om dritten enn det positive, og det vet de/dere.... og sum av summarum; dere setter kniven i hjertet på deres egen sak, selv om det er direkte eller indirekte... Lykke til i morgen, jeg skulle ønske jeg kunne håpet på en sakelig og rolig protest, men det håpet har jeg bedre odds å sette på en 2meter og 40kg's gråhai, og det sier vel sitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det feigeste av alt er å gjemme seg bak en fasade man ikke besitter. Jeg skal ikke PÅSTÅ at du er den som oppfører deg slik, men du er alikevel en av de da du gjentatte ganger har støttet opp indirekte de som faktisk ødelegger den reelle protesten som BLIR hørt... men ikke sitert fordi dagspressen er mer interessert i å skrive om dritten enn det positive, og det vet de/dere.... og sum av summarum; dere setter kniven i hjertet på deres egen sak, selv om det er direkte eller indirekte... Lykke til i morgen, jeg skulle ønske jeg kunne håpet på en sakelig og rolig protest, men det håpet har jeg bedre odds å sette på en 2meter og 40kg's gråhai, og det sier vel sitt...

er første gangen i mitt liv jeg er enig med en FRPèr.. :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så er farene større når flere går sammen å arrangerer slike protestmarsjer. Jeg er for all del for ytringsfrihet og stille protester. Men redd for at jo flere "normale" personer som flokker seg i en protest: Jo større sjans for at "mobben" kommer. Spesielt når vi allerede har sett dette skjer under protestaksjon mot dette temaet.

Desverre sitter det nok en haug av våre "nye" statsborgere parat og håper på reprise, der de kan oppføre seg som bajaser og komme unna med det. Og de etnisk norske som henger seg med på det, må være alvorlig skada fra før av.

Jeg har ingen ting mot invandrere generellt så lenge de oppfører seg, men det jeg så både live og på tv sist, kan man få billig av meg....

Det er heler ikke ofte jeg synes Fabian Stang lirker av seg fornuftige ytringer, men en gang så sa han at (fritt etter hukommelsen); "Ikke la gale handlinger av andre endre det riktige du ville ha gjort", og derfor mener jeg at det er viktigere enn noen gang å fortsette den brede motstanden som ville vært der. Om kriminaliteten som begås er ruteknusing begått av demonstranter, eller at politiet skyter en demonstrant i ryggen vil bør jo ikke endre den lovlige protesten folk ellers ville vist! I såfall kan man jo med det samme putte alle illusjoner om yttringsfrihetens kår opp dit hvor sola aldri skinner.

Og for å være ærlig så tror jeg faktisk (kanskje ikke prosentvis, men antall) at det sitter betraktelig flere innfødt her til land å håper på at det skal utarte seg, slik at de får forsterket sine fordommer.

Klippet fra Blitz sine sider:

DEMONSTRASJON

Lørdag 17. Januar ved Stortinget klokka 13. Demonstrasjonen går samlet til lysmarkering på Youngstorget.

Tilsluttede organisasjoner så langt: Blitz, Internasjonale sosialister, Libanesisk forening.

Eget tog? :wacko::wacko:

Hehe.

Huff, ikke le sånn av det! ! Blitz klarer kjapt og samle et par hundre, libaneserne kanskje ca en hundre, og IS stiller alltid opp med alle sine 30 medlemmer. Det blir iallfall større enn 1. mai toget i Asker.

:lol:

(......) du gjentatte ganger har støttet opp indirekte de som faktisk ødelegger

(......)

; dere setter kniven i hjertet på deres egen sak, selv om det er direkte eller indirekte...

Lykke til i morgen, jeg skulle ønske jeg kunne håpet på en sakelig og rolig protest, men det håpet har jeg bedre odds å sette på en 2meter og 40kg's gråhai, og det sier vel sitt...

Gjentatte ganger.....; det må du vise meg. Hvis du tar min innspill har tatt avstand fra fordømminga av Blitz i tidligere tråder som en begrunnelse for det, så får du bare påstå det. Jeg kan ikke forstå at du noen gang har lest at jeg støtter vandalisering i Oslos gater.

"dere setter kniven"; Det er jo akkurat det de aller, aller, aller, (osv) fleste av oss ikke gjør! Vi lar ikke vandaliseringa eller tåregassen hindre oss i og forhåpentligvis fylle Youngstorget og mer til.

"Lykke til..."; Tusen takk skal du ha, Remy. Jeg ønsker og håper at du istede for håpet egentlig skulle skrive tro, for håpe kan du vel gjøre selv om du kanskje ikke tror det vil skje.

Og viss du er i tvil, så håper jeg faktisk at markeringa foregår i akseptable former. Jeg er rimelig sikker på at det også vil være tilfelle i perioden 1400 - 1800, men om noen under og etter dette begir seg opp mot ambassaden har jo ingen av arrangørene noen kontroll over. Jeg krysser fingra for at bråket uteblir iallfall.

Skitt fiske! (Og du skal ikke se bort fra at gråhaien sitter snart :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser poenget ditt oppi det hele, for all del. Men ser også du bagatelliserer handlingene som ble gjort. Vil vel kalle å tenne på og ramponere alt på deres vei samt kaste brannbomber og ødelegge biler, litt mere enn ruteknusing.

Jeg er i de fleste sammenhenger positiv til felles aksjon, men den hadde vi sist.. Budskapet kommer ikke frem når situasjoen utarter seg slik den gjorde.

Kansje du er en av de som mener politiet bør ta på seg skylden for det som skjedde sist? (utifra kommentaren ang krimminalitet som ble begått)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser poenget ditt oppi det hele, for all del. Men ser også du bagatelliserer handlingene som ble gjort. Vil vel kalle å tenne på og ramponere alt på deres vei samt kaste brannbomber og ødelegge biler, litt mere enn ruteknusing.

Jeg er i de fleste sammenhenger positiv til felles aksjon, men den hadde vi sist.. Budskapet kommer ikke frem når situasjoen utarter seg slik den gjorde.

Kansje du er en av de som mener politiet bør ta på seg skylden for det som skjedde sist? (utifra kommentaren ang krimminalitet som ble begått)

Jada, det var litt mer en ruteknusing, men ikke mer enn at det ikke endrer hovedpoenget.

Om politiet har skylden i de tilfellene som har vært i Oslo veit ikke jeg noenting om, og jeg har ingen grunn til å si at det er tilfelle. Jeg var ikke der da det utarta seg, og det får bli opp til andre og finne ut av i etterkant, men jeg veit jo det fra tidligere opplevelser at virkeligheten og overskriftene inklussiv artikkel sjelden er i samsvar ved slike anledninger¨.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoste...hp?artid=546205

Stille, haha, stikker og fisker jeg, orker ikke synet av idiotene ... oppgitt

He. Det er vel slik at under de fleste av disse markeringene har et mindretall oppført seg som idioter - og dermed fått spalteplass. Samme prinsipp gjelder de fleste steder i verden. Og alle fora med engasjerte mennsker har et mindretall som er idioter. Noe som eksempelvis kommer til syne i en del debatter på dette forumet.

Og, faktisk: Ofte er det ikke mindretallet som har rett.

Endret av Skogtroll2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med å demonstrere og holde på ang. den krigen der nede?? Hjelper det med å bli fred eller hjelper det folk med å bli bomba ihjel eller hva skjer? Kan se te helvete å komme seg ned der krigen er da, å surre med "Nei til Krig, Ja til Fred" og knuse noen McDonalds ruter og smelle av litt Svinesunds fyrverkeri der nede - istedenfor å drive med det håpløse opplegget som bedrives i hovedstadens gater om dagen.

Trur det hjelper litt mer å gi penger på en eller annen telefon innsamlings aksjon enn å stå å drite dere ut på offentlig TV. ***** blir bare flau av å være menneske når jeg ser sånt piss ass.

Også glemte jeg en liten ting, må Stein Lillevolden brenne.

Endret av westside
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er første gangen i mitt liv jeg er enig med en FRPèr.. :(

Hyggelig at du er enig, men jeg tar det sterkt til meg at du kaller meg en frp'er. Jeg er og blir en høyre mann politisk, så noe frp stempel skal jeg ikke ha....

Og også veldig positivt overrasket over at Oslo ikke ble en liten kampscene fra en krigsfilm i dag, så langt. Nesten så jeg føler meg stolt, men vet ikke på vegne av hvem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også glemte jeg en liten ting, må Stein Lillevolden brenne.

Jøsses, kjenner du fyren siden du ønsker han død, eller er du sterkt i mot kronikkene har skrevet, eller hva kommer et slikt hat fra.. Vedder på at du ikke vet en dritt om typen, eller tenker du på en del avisoppslag for noen år siden, som du stoler blindt på... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med å demonstrere og holde på ang. den krigen der nede?? Hjelper det med å bli fred eller hjelper det folk med å bli bomba ihjel eller hva skjer? Kan se te helvete å komme seg ned der krigen er da, å surre med "Nei til Krig, Ja til Fred" og knuse noen McDonalds ruter og smelle av litt Svinesunds fyrverkeri der nede - istedenfor å drive med det håpløse opplegget som bedrives i hovedstadens gater om dagen.

Trur det hjelper litt mer å gi penger på en eller annen telefon innsamlings aksjon enn å stå å drite dere ut på offentlig TV. ***** blir bare flau av å være menneske når jeg ser sånt piss ass.

Også glemte jeg en liten ting, må Stein Lillevolden brenne.

Om det er saken så må jo alle som klager på disse demonstrasjonene dra til oslo sentrum å klage, alle som klager på palestinske raketter må dra til Israelske bosettninger nær Gaza.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med å demonstrere og holde på ang. den krigen der nede?? Hjelper det med å bli fred eller hjelper det folk med å bli bomba ihjel eller hva skjer?

Hadde du fulgt med litt i samtidshistorien, så hadde du vist at protester stort sett er det som endrer vedtatte sannheter. At mange folk på høyresida ofte har problemer med å takle denne erkjennelsen og latterliggjøre denne delen av demokratiet, er jo at de så og si aldri har klart og mobilisere sin klasse til felles kamp. Vi må vel tilbake til 1909 og hustruenes protestmasj mot innføring av fars underholdningsplikt av barn født utenfor ekteskap, for å finne et eksempel hvor de har klart å skrape sammen et antall personer av en viss dimensjon.

De som har en hvis kunnskap i vår nære historie er fullstendig klar over bla.a at hadde det ikke vært for at tilsammen rundt 100000 landet over markerte sin motstand mot norsk deltagelse i Irak, så hadde Jan Pettersen klart og presse Bondevik slik at vi hadde gått inn fra dag en i Irak.

Og også veldig positivt overrasket over at Oslo ikke ble en liten kampscene fra en krigsfilm i dag, så langt. Nesten så jeg føler meg stolt, men vet ikke på vegne av hvem!

Du får finne fram gråhaitackelet, tror jeg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du fulgt med litt i samtidshistorien, så hadde du vist at protester stort sett er det som endrer vedtatte sannheter. At mange folk på høyresida ofte har problemer med å takle denne erkjennelsen og latterliggjøre denne delen av demokratiet, er jo at de så og si aldri har klart og mobilisere sin klasse til felles kamp. Vi må vel tilbake til 1909 og hustruenes protestmasj mot innføring av fars underholdningsplikt av barn født utenfor ekteskap, for å finne et eksempel hvor de har klart å skrape sammen et antall personer av en viss dimensjon.

De som har en hvis kunnskap i vår nære historie er fullstendig klar over bla.a at hadde det ikke vært for at tilsammen rundt 100000 landet over markerte sin motstand mot norsk deltagelse i Irak, så hadde Jan Pettersen klart og presse Bondevik slik at vi hadde gått inn fra dag en i Irak.

http://www.skyscanner.net/no/flyavganger-t...til-israel.html

Endret av westside
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoste...hp?artid=546309

Ja er vel bare å samle seg på Youngstorget å demonstrere litt igjen da eller? Vise oss høyretilhengere at vi ikke klarer å takle samtidshistoriens erkjennelser, så vi kan latterliggjøre den delen av demokratiet.

Om det er saken så må jo alle som klager på disse demonstrasjonene dra til oslo sentrum å klage, alle som klager på palestinske raketter må dra til Israelske bosettninger nær Gaza.

Ja riktig..

Jøsses, kjenner du fyren siden du ønsker han død, eller er du sterkt i mot kronikkene har skrevet, eller hva kommer et slikt hat fra.. Vedder på at du ikke vet en dritt om typen, eller tenker du på en del avisoppslag for noen år siden, som du stoler blindt på... :P

Nei kjenner ikke fyren personlig, men det gjør tydligvis du som er så beskyttende glad i han.

Og ikke vedd på at du vet en dritt om meg.

Hvorfor må Stein Lillevolden brenne mer enn deg?

Hvis du ikke vet noe om Lillevolden så burde du kanskje gjøre litt research, så ligger svaret på spørsmålet ditt der enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoste...hp?artid=546309

Nei kjenner ikke fyren personlig, men det gjør tydligvis du som er så beskyttende glad i han.

Og ikke vedd på at du vet en dritt om meg.

Joda, vedder på at jeg vet noe om deg.

Vedder på at jeg vet at du kan komme med tanketomme uttalelser som inneholder en strek grad av hat rettet mot folk du ikke kjenner... Og ja, jeg kjenner mye mer til Lillevolden enn det som kommer frem i media

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.