Gå til innhold
Fiskersiden

F***s sjøørret


Carl
 Share

Recommended Posts

Noen som har hellet med seg om dagen?

Har vært ute noen turer i det siste, men det er sørgelike fangster.

Stedene jeg har vært, er tertnes, salhus, eidsvåg og hylkje, men ikke en drit!

Har nå prøvd ut allt jeg kan finne av fluer, men ikke mer enn ett par napp og masse torsk og lyr.

Noen veteraner på dette fisket som har noen hotspots de vil ut med?

Nordåsvannet vet jeg om, men er så masse folk der. Kjørte opp en formiddag, men der sto de skulder mot skulder ved fossen.[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur i Nordåsen sist søndag og fikk et par ørret. Som Hunter nevner så er trikset å prøve andre plasser enn standardsteder som Kyrkjetangen, Hopsfossen og Skjoldabukten. Fisk får man overalt, men det er selvsagt langt mellom de store. Selv har jeg fått ørret på samtlige turer i Nordåsen i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Carl

Hva fisker dere med da?

Selv fisker jeg mest med flue, men er ikke noen mester akkurat.

Fisker både med sluk og flue. Av fluer går det i noen få standardmønstre som Black Nose Dase, Dynamitt og utrolig nok Ullsokken. Størrelse er 6-10. En stor og lys Zonker kan også fungere utmerket.

Skal du prøve sluk er min anbefaling små sildesluker og kystwobblere i 7-15 gram. Jensen Priken i både grått og blått 10 gram pleier alltid å gi fisk.

Både når du fisker med flue og sluk bør du etterstrebe en variert innsveiving med små rykk og enkelte pauser. Erfaringsmessig gir en slik fiskemåte langt bedre resultat enn bare å sveive/dra inn agnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

sitat:Opprinnelig postet av SvPassat

Har fisket litt i osterfjorden....tre regnbuer på 1,5 kilo og sjøørret på kiloet...alle sluppet uti igjen.En del lus på regnbuen,men ellers meget pen fisk.

Du trenger ikke slippe ut buen. Det er god matfisk, og den hører ikke naturlig til hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Carl

Var en tur i dag. Så opptil 4 fisk samtidig, og ikke en tok fluen. Det var rett før hele stangen røk til bunns.

Eller så lå det ett ørret garn på svaberget, inne i viken! Hva kan jeg gjøre med dette?? det var fastbundet i et tre, og klart til å trekkes ut.

Hvor var du i dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Carl

2 nye turer siden sist, og fremdeles ingen som tar fluene mine!!

Fikk 1 i dag, på makrell, og den var var ca 6-700gr. Men no må de snart ta på flue og!!![ :( !][ :( !]

Samme sted som du bekrefet i PM?

Kanskje jeg må en tur dit i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.