Gå til innhold
Fiskersiden

Skottland


Gamlingen
 Share

Recommended Posts

Vel, vel, det foerste godt tegn paa at vi er paa rette siden av aaret's fiskekalendar. Laksefiske sesongen har nettopp begynt i Tay elva med 10 fisk til idag!!!! :D

Bare noen maanader igjen for Norge.......................!! :P

http://www.fishpal.com/Scotland/Tay/Catches.asp?dom=Tay

EDIT: Jeg ser at Helmsdale er ogsaa i gang!

http://www.helmsdale.org/fishing/fishing.html

Endret av Gamlingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det går mot sesong nå, :) ser ut til å være en flott plass Helmsdale :)

Ja en saerdeles fin elv, men ogsaa den mest eksklusive i Skottland (med Naver litt lenger Nord). det er nesten umulig aa faa en ledig stang der, borsett fra den lille strekningen som den lokal fiske forening har i den nederste delen av elva. Ellers er det bare aa sette seg paa vente liste, om ikke Du kjenner de riktige mennesker!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en saerdeles fin elv, men ogsaa den mest eksklusive i Skottland (med Naver litt lenger Nord). det er nesten umulig aa faa en ledig stang der, borsett fra den lille strekningen som den lokal fiske forening har i den nederste delen av elva. Ellers er det bare aa sette seg paa vente liste, om ikke Du kjenner de riktige mennesker!! :)

:) Når dei skriv på heimesida si at det er "free" fiske på opningsdøgnet, er det då gratis fiske for dei "utvalgte" eller er det fritt fiske for alle, Pierre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Når dei skriv på heimesida si at det er "free" fiske på opningsdøgnet, er det då gratis fiske for dei "utvalgte" eller er det fritt fiske for alle, Pierre? :)

Det er "fritt" for alle som har lyst aa fiske i de tre foerste dagene over hele elven. Men etter det, er elva stort sett stengt for de "vanlige doedlige"!! :P

Det finnes seks store "estates" som eier fiskeretten i elven. De har gitt retten til den nederste delen til den lokal forening. Om Du er heldig og kan faa tak i en stang, er fordelen at elven er delt i 6 dobble zoner (lower og upper), med to stanger paa hver zone (elva er ca 20km lang), saa Du kan velge aa fiske i den nederste eller oeverste delen av elva hver eneste dag!

Jeg fisket Helmsdale for en uke i 1984 og fikk 12 lakser. Jeg ble invitert av han som eier en av disse store "estates", etter at jeg hadde invitert ham, gjennom felles kjente, aa fiske i Vosso med meg. Han fikk sitt PB paa flue i Vosso og inviterte meg aaret etter som takk! Men siden, har jeg aldri klart aa komme inn igjen! :) Prins Charles fisker Helmsdale flere ganger hvert aar. Saa der er nok forskjell paa folk!! :P

Endret av Gamlingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.