Gå til innhold
Fiskersiden

Skal til Gambia


ravanus
 Share

Recommended Posts

Hei.

Lenge siden jeg har skrevet noe her nå.

Men, jeg har bestilt meg tur til Gambia og reiser dit førstkommende mandag (26. jan)

Har planer om å få med meg en tur på havet for å fiske noe rart der nede. (vet ikke hva man kan forvente å få)

Så hadde håpet det var noen her som hadde noen tips om hva man kan forvente å fange, om det er mulig å få leid guide eller noe i den duren der?

Har også lest at det skal være knall å fiske i Gambia-floden som renner igjennom landet. Noen tips der også hadde vært fint.

Uansett så blir det i hvertfall to dager med fiske på meg der nede og forhåpentligvis noen nye arter ( som det ikke har vært mange av det siste året)

Har pakket ned kamera så håper på noen fine fangster som kan foreviges og deles med dere her på forumet.

Med vennlig hilsen en reise- og fiskesyk Ravanus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var inne å leste en del om Surf fiske fra land. Så jo umåtelig spennende ut. Samt at de kaster ut for deg da :-) Så det blir en dag med havfiske og en dag på strendene ser det ut som. Så får jeg se om jeg får lurt meg med på en tur opp Gambia elven også...... Og nå er det kun 6 dager til jeg sitter på flyet :-) :-) :-)

Drøm som går i oppfyllelse dette her gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste om popperfiske etter cubera snapper fra strendene i en svær elvemunning i gambia en gang. så ut til å være ganske artig. feite tenner på de fiskane!

Ja, lurte på om jeg skulle se om jeg fikk kjøpt meg en stang og snelle der nede så jeg kan drive litt fiske på egenhånd når jeg ikke har noe guide. Så, blir nok ett fint tidsfordriv når kona ligger å soler seg på stranda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To kompiser i klubben var der for rundt 15 aar siden. De fikk mye rart, men ikke noe digert. Litt manglende research samt lavsesong var grunnen til det labre fisket. Tror artigste fangsten var en cobia. Fatter'n trampa paa en stingray der, og det var den ferien. Ellers er det som nevnt mye spennende i utlöpet av Gambiafloden. Diger tarpon er en annen mulighet. Du faar gjöre endel research via nettet paa egenhaand, og unne deg en dag eller to utpaa med baat ogsaa. Koster kanskje noen kroner, men kan fort gi deg en opplevelse du husker lenge etter at du har glemt ditt eget navn. Blir litt dumt aa gaa glipp av kjempemuligheter bare fordi du kun staar paa land. Men, sjekk hvilke arter som er aktuelle for sesongen! Kan sammenliknes med aa pröve aa fiske laks i elvene naa, dvs ikke smart.

PS: Ville nok investert i noe utstyr som holder ja. Baatene har stort sett utstyr, men i hva slags tilstand det befinner seg kan väre saa ymse. Afrika er Afrika, paa godt og vondt!

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.