Gå til innhold
Fiskersiden

Endelig en fisketur igjen


Hunter
 Share

Recommended Posts

Jeg har slitt med en smertefull proplaps i lengre tid og det igjen har medført at det har blitt lite aktiviteter, men lørdag skulle jeg avgårde samma pokker.

Gone Fishing hentet meg tidlig morgen. Så kjørte vi og plukket opp Lars`n og Håvard. Turen gikk til Herdla der Padda lå og ventet på oss. Fjorden lå rolig og vi startet fisket på rundt 50 meter. Her ble det noen hyser på Gone Fishing og en glassvar på meg.

Nå gikk turen litt lengre sør i fjorden og vi ville jakte på lange, lange ble det om ikke de store. Hyse dro vi jevnt og trutt uansett hvor vi fisket.

Å fiske med dårlig rygg er ikke særlig godt så det ble et par smertestillende skylt ned med cola.

Vi klarte å lure opp følgende arter:

Hyse

Lange

Glassvar

Lusuer

Sei

Hvitting

Brosme

Denne gangen ble det ikke noen store fisker og dermed ble det heller ikke tatt noen bilder.

Men for meg var det viktigste å komme meg ut på tur igjen, og det var utrolig deilig bare det.

Nå er ryggen helt på trynet igjen så jeg burde egentlig ikke tatt turen i går, men jeg bare måtte fiske litt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritt det der med prolaps, veit åssen det er men noen sjangser tar man å utfallet blir desverre at man blir værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritt det der med prolaps, veit åssen det er men noen sjangser tar man å utfallet blir desverre at man blir værre.

Takk for PMtips angående ryggproblemer.

Hmm..du vet hva jeg mener om glassvar, Svein.. :)

Den er lett Ola. En tur til Herdla og du er nesten garantert arten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor store blir glassvarene der ute, Svein?

Ikke særlig stor mener jeg å huske. Jan har tatt noen fine uten at jeg husker vekten. Persen min er vel rundt 700 gram.

Det er mye av dem i enkelte områder.

Edit: Jan har i alle fall tatt en på 1240 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei dårlig med uttelling siden jeg ikke var med ser jeg :P Men dere kom dere i det minste ut i fin været...

Audun: De store har ikke latt seg lure der ute, men fisk over kiloen er rimelig enkelt. Største hittil er en på 1280.

Det er jo helt supert, det. Jeg er på jakt etter arten for gode bilders skyld. Vi tar en tur til Bergen etterhvert, og da hadde det vært stas med en tur ut med godbåten :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.