Gå til innhold
Fiskersiden

Da er det på tide å stumpe røyken for godt.


Mr Big fish :)
 Share

Recommended Posts

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lykke til .

vær oppmerksom hvis du skulle kjenne noen symptoner.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/05/21/535880.html

Ja det hadde vært noe, dratt av veien på veg til Bokn pga ukontrolerte spasmer bak rattet ETTER jeg er røykfri fordi jeg vill ha bedre helse å ikke utsette kroppen for unødvendig fare

:)

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på big :blush:

Sliter med motivasjonen selv, men er ingen storrøyker. Riktignok blir det litt mer enn vanlig på fisketur (og fest selvsagt) men det er nå engang flest hverdager, og jeg røyker "aldri" før etter middag og som oftest bare 3-4 til dagen.

Det er jo ikke mye røyk

:)

Du får trappe deg ned til 2 da, så kan du røyke med god samvittighet :P

Nei da, kansje du ikke er skikkelig avhengig siden du klarer deg hele dagen uten røyk ????

Tar vanligvis ikke mer en 30 sek fra jeg står opp, trykker "play" på kaffetrakteren å tar meg en røyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var på gang til å begynne igjen for ett par år siden, så skulle jeg BARE røyke på fisketurer :P JEPP, funker dårlig når man fisker mer enn man jobber...

He he, ja det med fisketurer blir vanskelig, men jo lenger det går uten røyk jo lettere blir det tror jeg.

Henta meg x antall pakker med nikotin tyggis i dag, æsj, smakte pyyyy, men søndag er det slutt så tyggis å Oliver Twist er på plass i en overgangspereode.

Stå på Mr Big :)

Takk, taper vel litt ansikt både på jobb å her om dette ikke går, gruer meg til første 6 pack med ringnes etter neste søndag, uff :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange tilbud på google-adsen nederst her nå :)

Ikkeno google ad nederst her hos meg

:blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag fire på pilla å faren for å bli gravid er nå minimal :angry2:

Trappa opp til 2 piller om dagen i går, å røyka som en svamp i dag

:angry2:

Har ikke merka noe særlig till pilla i dag, røyka myyyye, shit.

Om dette har en sammenheng med at dagen min har vært litt intens å stressende på jobb eller at jeg har gitt litt f... er vanskelig å si, men røykesuget har absolutt vært tillstede i dag.

3 dager igjen till full stopp......................... :angry2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt og se dte ikke bare er meg som begyndte når jeg var 12:P

Champix pillene fungerer, men man må jo selvfølgelig være instillt på å slutte og virkelig ville det, men de tar bort suget bra! så bra at jeg glemte og ta pillene... jeg sprakk, i.o.m jeg egentlig ikke var så innstillt på å slutte, og fordi jeg stod med hue oppi ett motor rom og banna og skjelte, da måtte jeg ta en og roe meg ned:P og deretter ble det bare fler og fler... men skal jeg slutte igjen blir det med champix...

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde "slutte å røyke" piller som jeg fikk av legen for 5 år siden. Funka første uka, gikk fra 1/2 pakke tobakk om dagen til 2 sigaretter om dagen. Andre uka kom røyksuget tilbake i dobbel styrke. så da manna jeg meg opp og kasta rulletobakken og gikk over til posesnus.

Så nå er det litt over 5 år siden jeg sluttet å røyke, men røykesuget dukker fortsatt opp fra tid til annen. Så når jeg kjenner suget så stapper inn en fersk snuspose og tenker på at jeg ikke hadde luktesans da jeg røyka.

Endret av Bjørn OVe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde "slutte å røyke" piller som jeg fikk av legen for 5 år siden. Funka første uka, gikk fra 1/2 pakke tobakk om dagen til 2 sigaretter om dagen. Andre uka kom røyksuget tilbake i dobbel styrke. så da manna jeg meg opp og kasta rulletobakken og gikk over til posesnus.

Så nå er det litt over 5 år siden jeg sluttet å røyke, men røykesuget dukker fortsatt opp fra tid til annen. Så når jeg kjenner suget så stapper inn en fersk snuspose og tenker på at jeg ikke hadde luktesans da jeg røyka.

;) Godt jobba, Bjørn Ove, det er tydeleg at du var skikkeleg motivert til å slutta. Sjølv slit eg med nettopp det, rullingsen er fortsatt ein god ven. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ja det med fisketurer blir vanskelig, men jo lenger det går uten røyk jo lettere blir det tror jeg.

Henta meg x antall pakker med nikotin tyggis i dag, æsj, smakte pyyyy, men søndag er det slutt så tyggis å Oliver Twist er på plass i en overgangspereode.

Takk, taper vel litt ansikt både på jobb å her om dette ikke går, gruer meg til første 6 pack med ringnes etter neste søndag, uff :)

Jeg hadde også grua meg til første sixpack hvis jeg hadde blitt påtvunget Ringnes...

Spøk til side: Jeg slutta med samme pilla i fjor sommer. Den hadde ingen som helst påvirkning på røykesuget før jeg slutta. Etterpå gikk det faktisk ganske greit, men om det var pilla eller noe annet som hadde skylden aner jeg fortsatt ikke.

Jeg reiste til fjells når jeg skulle slutte. Solid fest med maaasse røyk og børst fredagen, og slutt på røykinga på lørdagen. Gjorde det sammen med en kamerat, og det hjalp. Blei mye vedstabling og gåing i fjellet i dagene etterpå, men egentlig gikk hele røyeslutten forbausende greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er flere som har prøvd pillene ja, glemte kveldspilla selv i går, he he.

Merker jeg røyker mye på gammel vane, setter meg inn i billen, ruller en røyk, setter`n i munn, hmmmm så kjenner jeg etter........ trenger jeg denne nå.... nei .

Samme når jeg går ut av hallen på jobb, leiter etter en sneip i lomma eller drar opp tobakken, kjenner etter å kjenner ikke at jeg MÅ ha en røyk.

Skal bli rart i mårra å stå imot røyken, men nå har jeg røkt i 27 år å det har helt sikkert skada lungene mine ganske mye.

Med tanke på barna mine å ikke minst økt livskvalitet osv tror jeg at jeg klarer dette nå.

Jeg er fortsatt frisk å det vill jeg fortsette å være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min første røykfrie dag på jobben i dag å det gikk faktisk helt fint.

Ingen problemer å ikkeno stort sug heller, tok hverken nikotin tyggis eller Oliver twist pga nikotin sug :)

Har tatt en røyk i dag, men ikke fordi jeg måtte, men fordi jeg hadde lyst.

Den danske bruksanvisningen inni pillepakka sier at man skal røyke 8 till 14 dager etter påbegynt kur, så jeg liker danskene bedre en legen min her kan man si, kansje dustete å "sprekke" første dagen, men jeg kan låve dere som røyker her at jeg MÅTTE ikke ha den røyken .

Dette skal gå kjempefint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Veit ikke om jeg tørr å ta denne pilla mere nå, det som skjedde i natt skremte meg litt.

Våkna å følte meg uvel å kjente jeg måtte på do, i det jeg reiste meg opp ble jeg iskald, svimmel å begynte å svette.

Fikk stabla meg ned trappa å tømt ryggen, kun vann kom ut.

Ble sittende på do siden jeg var skikkelig dårlig å kjente det kom mer, men måtte gi opp å legge meg ned på gulvet.

Da kom det en helikopter lyd eller noe lingnene i ørene mine å jeg prøve å reise meg opp men klarte ikke røre meg, samtidig randt det ut alle veier uten at jeg hadde kontroll på det.

Duringen i ørene forsvant gradvis å jeg fikk reist meg opp full av, ja.............

Drakk litt vann å gikk rett i bakken igjen, klarte ikke stå, alle krefter borte.

Etter en stund på gulvet klarte jeg omsider å reise meg opp for å vaske av meg, dette var utrolig ekkelt å kjipt å når den ekle durelyden kom høyt inn i ørene mine tengte jeg faktisk "nå er det slutt".

Skal til legen nå å sjekke hva dette kan ha vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bra detta . tror den enste muligheten du har er og 1:slutte med pilla ( du blir ikke gravid for det he he )

2: Ta deg en stor havana ingen svettekuler og sykdommer som kommer av sluttinga med røyk. Er faktisk ikke alle som kan slutte som du har gjort uten komplikasjoner.

3: Du har ikke fiska for mye i det siste? så grund til at du gikk du gulvet faktisk er sjevla og en illsint dame he he

Endret av link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bra detta . tror den enste muligheten du har er og 1:slutte med pilla ( du blir ikke gravid for det he he )

2: Ta deg en stor havana ingen svettekuler og sykdommer som kommer av sluttinga med røyk. Er faktisk ikke alle som kan slutte som du har gjort uten komplikasjoner.

3: Du har ikke fiska for mye i det siste? så grund til at du gikk du gulvet faktisk er sjevla og en illsint dame he he

Ingen dame i detta huset nei, slutta med sånt.

:)

Noen lokale buddeier slipper jeg jo inn men de ryker kjappt ut :D

Har fiska litt, men ikke lagt ut raporter, hatt mye å gjøre.

Oisann, det hørtes jammen ikke bra ut! Lykke til hos legen!! Har du lest om bivirkninger fra medikamentet? Hørtes ut som veldig alvorlige bivirkninger fra et så vanlig preparat!

Igjen, lykke til!

Ja, ligger en link her i tråden et sted også, fikk time kl 11, kjipt dette syns jeg, pilla virka den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.