Gå til innhold
Fiskersiden

Norge til OL-ishockey!


Borre
 Share

Recommended Posts

Et man spiller i utlandet betyr ikke nødvendigvis at man er en utøver av internasjonalt kaliber. Da jeg var på den idrettslige høyden hadde jeg nok fått slippe til på enkelte utenlandske lag, men å påstå at jeg var en spiller av internasjonalt kaliber ville likevel vært å ta i vel hardt...

Hehe.. Mener du det du skriver her? Siden det eneste du ser er at det er i utlandet får vi si det på en annen måte; disse utøverne spiller i de best betalte ligaene i verden (mangler kun russland). Dvs i klubber som velger fra øverste hylle. Da tør jeg påstå at utøverne i lista er av internasjonalt kaliber, som du kaller det..

At du kunne få slippe til i breddeidretten i utlandet betyr på ingen måte at du holder samme nivå som disse gutta.

Edit: Den siste her Espen var ment som en uskyldig spøk. Må presisere det, da borre gikk litt langt...

Endret av Jokern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det jeg sier......

1 spiller i det som vel er verdens best betalte liga blir likevel et dårlig (eller for min side godt) argument om du begynner å telle antall svensker i samme liga. Da går det i hvertfall for meg opp nok et lys hva pressedekning i de to landene angår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det jeg sier......

1 spiller i det som vel er verdens best betalte liga blir likevel et dårlig (eller for min side godt) argument om du begynner å telle antall svensker i samme liga. Da går det i hvertfall for meg opp nok et lys hva pressedekning i de to landene angår...

Diskusjonen for min del, går ut på at Norsk ishockey får langt fra den oppmerksomheten de fortjener i riksdekkende media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjonen for min del, går ut på at Norsk ishockey får langt fra den oppmerksomheten de fortjener i riksdekkende media.

Jepp - og jeg har forsøkt forklare hvorfor den får den pressedekningen den får og at jeg, ut fra omtalen og nivået til andre idretter, mener det er omtrent passe... (Det kan være litt vrient å se innimellom det jeg gjør av parering på Borres "hockey er tøffere enn bandy"-angrep). Når man i tillegg legger til at det landslaget omtrent må ned i nest øverste divisjon for å finne en keeper som er norsk så er det vel ikke heeeelt uforståelig for deg heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forøvrig en faktor eller to til inne i bildet når vi snakker om pressedekning. Slik som for eksempel antall utøvere i landet. Og da er det heller ikke urimelig at hockey taper spalteplass til fordel for f.eks ski og fotball... Så det er ikke kvalitet og prestasjoner alene som skaper totalutfallet her.

Eksempelvis fikk Rodals OL-medalje bred dekning i media, men til daglig er ikke norske 800-meterløpere de du ser oftest på forsiden av sportsdelen av VG....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - og jeg har forsøkt forklare hvorfor den får den pressedekningen den får og at jeg, ut fra omtalen og nivået til andre idretter, mener det er omtrent passe... (Det kan være litt vrient å se innimellom det jeg gjør av parering på Borres "hockey er tøffere enn bandy"-angrep). Når man i tillegg legger til at det landslaget omtrent må ned i nest øverste divisjon for å finne en keeper som er norsk så er det vel ikke heeeelt uforståelig for deg heller?

Det er ikke omtrent passe! Det er milevis unna hva som fortjenes. Det er bare å se på nivået vi har kommet til. Både her hjemme, og internasjonalt. Og det keeper-greiene du skriver om her må du forklare nærmere. Skjønner ikke hva det har med mediadekning å gjøre.

Det er forøvrig en faktor eller to til inne i bildet når vi snakker om pressedekning. Slik som for eksempel antall utøvere i landet. Og da er det heller ikke urimelig at hockey taper spalteplass til fordel for f.eks ski og fotball... Så det er ikke kvalitet og prestasjoner alene som skaper totalutfallet her.

Eksempelvis fikk Rodals OL-medalje bred dekning i media, men til daglig er ikke norske 800-meterløpere de du ser oftest på forsiden av sportsdelen av VG....

Ok. Da kan vi ta din sammenligning fra din første post i denne tråden. Curling - var din sammenligning.

Uten at jeg har konkrete tall, så regner jeg med vi har mye større antall ishockey-spillere enn curling-spillere (spillere??) i Norge.

Videre kan vi sammenligne norsk presse sin dekning av norges curling-gull i 2006(?) og norges innsats i fjorårets ishockey-vm i Canada, og hvilken prestasjon som var størst.

Det er liten tvil om hvem som får min stemme!

Veeel hvis vi tar foppal vs hockey så er vel Norge ranka sånn ca halvveis til hundre mens i hockey rundt 10. Ang. keeper så har vi nok et lite problem, men godeste Hareide har nok rivi av seg både hår, kjønnshår og rompeskjegg etter keeperen sin i fjor han også...

En god Grotnes kan gjøre målet lite for mange han. Se bare hvor stort (lite) tapet ble mot canada i fjor med kynisk og disiplinert spill i egen sone. Da var grotnes enorm. Det er vel stabiliteten til kjipperne her som er akillisen...

Skryt til en stj**nen-spiller fra en særping.. Det går ikke mange dusinet av sånne.. Æsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke omtrent passe! Det er milevis unna hva som fortjenes. Det er bare å se på nivået vi har kommet til. Både her hjemme, og internasjonalt. Og det keeper-greiene du skriver om her må du forklare nærmere. Skjønner ikke hva det har med mediadekning å gjøre.

Ok. Da kan vi ta din sammenligning fra din første post i denne tråden. Curling - var din sammenligning.

Uten at jeg har konkrete tall, så regner jeg med vi har mye større antall ishockey-spillere enn curling-spillere (spillere??) i Norge.

Videre kan vi sammenligne norsk presse sin dekning av norges curling-gull i 2006(?) og norges innsats i fjorårets ishockey-vm i Canada, og hvilken prestasjon som var størst.

Det er liten tvil om hvem som får min stemme!

En god Grotnes kan gjøre målet lite for mange han. Se bare hvor stort (lite) tapet ble mot canada i fjor med kynisk og disiplinert spill i egen sone. Da var grotnes enorm. Det er vel stabiliteten til kjipperne her som er akillisen...

Skryt til en stj**nen-spiller fra en særping.. Det går ikke mange dusinet av sånne.. Æsj

Keepergreiene synliggjør jo bare at "nivåhevingen" av egen serie gjøres ved å hente spillere som enten er over middagshøyden i de gode ligaene eller ikke holder nivået i disse. Det øker ikke akkurat interessen....

Gull i OL vs hederlig innsats i VM - selv du skjønner vel hvordan media prioriterer da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns norsk hockey for den mediadekningen de fortjener jeg.

Ser man bort ifra Oslo og Mjøs-distriktet, så er det nesten en "nada-sport" for resten av landet.

At det kan finnes semi- eller helprofesjonelle spillere i norsk hockey, har jeg aldri forstått...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evige diskusjonen over grener man selv setter høyt dette her. De populære idrettene vil alltid dominere.

Selv drev jeg med roing på ganske høyt nivå en periode, og ville også sett mer av dette på tv'n.. Men det skjer ikke, for jeg også ser den at folk ikke syntes det er spessielt artig å se på en eller flere karer som prøver å ro fortest fra A til B.

Like herlig er det denne sporten vi har tatt OL medalje i hvert OL. Resultatene er der, men ikke populæriteten.

Ishockey er både tøft og til tider spennende spill. Men å mene at vi har så utrolig mange profiler her i landet mener JEG iallefall er feil. Nytter heller ikke å argumentere med at sporten er kjempepopulær i andre land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen - begynner dagene å bli lange og mørke i nord? :)

SKjønner det kan være vanskelig å forstå når dagene blir lengre og når de blir kortere, men kort fortalt så blir de kortere (og mørkere) før jul og lengre (og lysere) etter jul...

Syns norsk hockey for den mediadekningen de fortjener jeg.

Ser man bort ifra Oslo og Mjøs-distriktet, så er det nesten en "nada-sport" for resten av landet.

At det kan finnes semi- eller helprofesjonelle spillere i norsk hockey, har jeg aldri forstått...... :)

¨

Omtrent som bandy, altså - og de får jo knapt pressedekning i det hele tatt...

Virker sånn. Han får snøre på seg bandy-skøytene. hehe

Se ovennevnte forklaring... Og tror det skal bra mye skøytegåing til om det skal ha innvirkning på mørketiden gitt... Selv med bandyskøyter... Forøvrig har jeg modifiserte hockeyskøyter. Dvs de er kappet ned og sydd om bak + at jeg går på såkalt 80-glideflate (lang bue) i motsetning til de vesentlig kortere glideflatene hockeyspillerne bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv med bandyskøyter... Forøvrig har jeg modifiserte hockeyskøyter. Dvs de er kappet ned og sydd om bak + at jeg går på såkalt 80-glideflate (lang bue) i motsetning til de vesentlig kortere glideflatene hockeyspillerne bruker.

Grenser til lengdeløp :) Mange hockeyspillere som bruker samme glideflate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og husker 80-tallet med fulle ishaller de fleste steder.

Hmmmmm ja det var tider det, da vi benket oss ned i Leangen ishall å så Rosenborg knuse Bergen. Hehe.

Forøvrig en interessant debatt videre i denne tråden, som minner meg litt om guttas krangel i barndommen om hvilken far som eide den beste bilen og hvilken farve som var best! :unsure:

Grattis til hockeygutta uansett. Dette var gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.