Gå til innhold
Fiskersiden

Canon-Ixus 80 IS eller Nixon coolpix S600


Balthasar
 Share

Recommended Posts

Som trådtittelen beskriver så skal jeg velge meg nytt digitalkamera. Jeg hadde supersikring på mitt gamle kamera som ble defekt og har da blitt tilbudt disse to kameraene i erstatning da det ikke lot seg reparere det gamle.

Hvilket kamera ville dere ha valgt? Jeg har ikke peiling, men faller jo automatisk litt for det dyreste da det er erstatninger. Ser en på zoom og megapiksler er jo også det dyreste best, det er også minst, men jeg sitter med en magefølelse av Ixus er et bedre kamera :) , trenger med andre ord hjelp!

Ixus 80 IS:

http://prisguide.hardware.no/product.php?productId=89271

S600:

http://prisguide.hardware.no/product.php?productId=89560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Canon IXUS 80IS og er veldig fornøyd med det. Hadde IXUS 700 tidligere, men synes 80IS er bedre/enklere å bruke.

Nikon tør jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har prøvd det.

Tror ikke du gjør feil samme hvilken av disse du velger (det var sikkert til stor hjelp :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panasonic Lumix L3 - veldig, veldig bra bildekvalitet ihvertfall (om det teller)

det var dessverre ikke et alternativ, :blush:

Jeg har Canon IXUS 80IS og er veldig fornøyd med det. Hadde IXUS 700 tidligere, men synes 80IS er bedre/enklere å bruke.

Nikon tør jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har prøvd det.

Tror ikke du gjør feil samme hvilken av disse du velger (det var sikkert til stor hjelp :) )

hehe, noe hjelp var det jo, vet at ixus er et bra kamera, men nikon er dyrere og som en kommende økonom så blir en alltid litt usikker.

Jeg gikk for Canon da jeg leste at mange hadde blitt fornøyd med dette. Da kan moderatorer låse emnet om de har lyst.

Endret av Balthasar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var dessverre ikke et alternativ, :blush:

hehe, noe hjelp var det jo, vet at ixus er et bra kamera, men nikon er dyrere og som en kommende økonom så blir en alltid litt usikker.

Jeg gikk for Canon da jeg leste at mange hadde blitt fornøyd med dette. Da kan moderatorer låse emnet om de har lyst.

Jeg har canon og er stor fornøyd med det. jeg bruker mitt til macro bilder av fluer jeg binder, mye naturbilder og litt filming. eneste minuset er bilder når det mørkner og innendørs. men det kommer man ikke unna på disse kompakt greiene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.