Gå til innhold
Fiskersiden

Floa,Visterflo og Tunevannet


nox
 Share

Recommended Posts

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen som har fått prøvd noen av de nevnte stedene i det siste? Tenkt meg en tur på Visterflo imorgen med en 8 åring... Satser på at han får noen ihvertfall:) Regner med at isen ligger godt nå,..

Har prøvd tunevannet 2 ganger, uten hell.

Skal prøve Floa i morra ved 9-tiden, hørt om store fangster der i den siste tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var turen til floa overstått.. Bittet var så som så,kom vel rundt 10 abborer på isen. Junior fikk den største på rundt halvkiloen:) Imorgen er det visterflo som står for tur,har mer tro på større fisk der..

Noen som vet åssen istykkelse det er utenfor *tuneskipet*..

Da fikk dere litt mere enn meg idag gett, fikk 2 abbor og en sik.

Var en gammel mann som dro hjem sånn i halv 11 tiden, han fylte en bærepose med fisk. Så det er nok av fisk der ute.

Men prøver lykken på samme sted i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp,var i kontakt med fler oxo:) prøvde kun balanse idag,lokke en av de store abborra til å bite på.

Men men.. du er ikke lysten til å henge med til Visterflo da?

Vet ikke helt...

Er litt skeptisk til isen der, trur den kan være utrygg...Liker ikke å bevege meg utpå is som jeg ikke vet er sikker.

Eller så kan jo du og junior prøve Floa en gang til da <_<

Endret av kilgallon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet gjør jeg ikke,men det er jo mere rolig strøm i Visterflo en det er nede i utløpet av seutelva,for det er der dere fisker vel?Drar dere ut ved Tuneskip parkeringen så vil jeg tippe isen er nærmere 25cm noe annet vil forundre meg.

Snakket med en kompis på tlf og han sa at isen var min 15cm for 14 dager siden.Han hadde gått ut fra hangaren på Moa siden av Visterflo.Så at den er trygg er ikke noe tvil.

Endret av Team Kaos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet gjør jeg ikke,men det er jo mere rolig strøm i Visterflo en det er nede i utløpet av seutelva,for det er der dere fisker vel?Drar dere ut ved Tuneskip parkeringen så vil jeg tippe isen er nærmere 25cm noe annet vil forundre meg.

Er der vi fisker, rett utenfor roklubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns isen på floa virket litt *råtten*.. Følte meg alt annet enn trygg der..hehe... Men ispigger og et langt tau,er uansett kjekt:) Tror nok Visterflo isen er bedre,skal nok prøve oss der .. Føler at sjansen for stor fisk er større..

Sjansen for større fisk er det helt sikkert, men på Floa er man nesten sikra fisk da <_<

Får se åssen isen på Floa er i morra, virker den dårlig pga snøfallet nå så kjører jeg til visterflo.

Når har du og junior tenkt dere ut da?

Endret av kilgallon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som beskrives som "Tuneskipet" heter Samhold. :lol:

Det går alltid et kraftig skille i isen ikke langt nedstrøms Samhold. Isen knekker lett opp hit på grunn av tidevannspåvirkningen. Men holder du det på høyde med badeplassen og prøveborrer jevnt og trutt hvis du beveger deg noe særlig nedover går det helt sikkert greit.

Ved Nylendebanen er isen aldri trygg hvis du ikke er kjent. Mye gammelt synketømmer, sagflis og vegetasjon som ligger og råtner. Gir stedvis mange gasslommer! Det er ikke nødvendigvis trygt å følge gamle spor heller. I går hadde en eller annen tassa rett ut til området vi lokale skyr. Spora gikk heldigvis til land igjen...

Utenfor Høydalsvingen er det et område hvor alltid er en råk eller et område med meget tynn is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som beskrives som "Tuneskipet" heter Samhold. :)

Det går alltid et kraftig skille i isen ikke langt nedstrøms Samhold. Isen knekker lett opp hit på grunn av tidevannspåvirkningen. Men holder du det på høyde med badeplassen og prøveborrer jevnt og trutt hvis du beveger deg noe særlig nedover går det helt sikkert greit.

Ved Nylendebanen er isen aldri trygg hvis du ikke er kjent. Mye gammelt synketømmer, sagflis og vegetasjon som ligger og råtner. Gir stedvis mange gasslommer! Det er ikke nødvendigvis trygt å følge gamle spor heller. I går hadde en eller annen tassa rett ut til området vi lokale skyr. Spora gikk heldigvis til land igjen...

Utenfor Høydalsvingen er det et område hvor alltid er en råk eller et område med meget tynn is.

Den råka visste jeg ikke om, har fiska på isen der noen ganger.

:)

Men gasslommene er skumlest der det er litt drag i vannet, som feks helt øverst og helt nederst i Vister. Hvis det har vært mildvær kan det være skikkelig skummelt. Husker spesielt ved en anledning som Kull og jeg satt nede ved samhold. Da hadde det vært mildvær, og så blitt kaldere og kommet litt snø. Etter å ha borra seg et hull skulle Kull sette fast borret i isen, men det gikk tvers igjennom uten en eneste omdreining. Han fikk seg en liten støkk da. :) Ellers så ser man ofte hvor gasslomma er selv om det er snø. Snøen er gjerne litt sammenpakket i området rundt, men man vet aldri.

Endret av JørgenØ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.