Gå til innhold
Fiskersiden

Floa,Visterflo og Tunevannet


nox
 Share

Recommended Posts

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen som har fått noe på Floa i dag da?

Hvordan er isen der nede nå da? med tanke på det milde været og all snøfallet som kom i går...

Om man tenker seg en linje mellom de ytterste pælane i båthavna og det ytterste sivet til høyre for roklubben, så tror jeg isen er trygg innenfor der.

På fredagen var det en kar ved siden av meg som skulle borre seg hull med 205mm bor (!) og han slet voldsomt. Da han hadde borra 40 cm sto vi å så ned i et stort TØRT høl i isen. Da lo vi godt gitt. Men da var det også bare èn omdreining til med borret før han var igjennom. Dette her var ganske langt inne, ca 50 meter utenfor roklubben der isen har ligget konstant mellom kuldeperiodene.

Hva snøen har gjort med isen vet jeg ikke. Mye sørpe selvfølgelig. Blåste jo litt i går også. På fredagen hadde det seget inn endel vann over isen ute i strømmen i midten. Sikkert enda verre nå. Sønnavær, mye snø og høyvann er kjipt for isen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Floa er i hvert fall kjørt for min del i år.

Isen råtner fra undersiden. På morran er det ingen problemer med å gå ut men det er på skare - ikke ordinær is! Alle vet jo hva som skjer når skaren tiner i sola utover dagen. Har dessverre en viss erfaring med slik is men slapp med en kraftig lærepenge...

Oppfordrer dere til å ikke satse livet for noen skarve fisker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker så fint det hadde vært der i dag. Tror jeg tar en liten tur ned å sjekker forholda. Ser om det er noen utpå. Har jo vært 5-6 minusgrader i natt. Om det ikke er noen der så dropper jeg det. Gidder ikke drukne nå som sjøørretsesongen er like rundt hjørnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker så fint det hadde vært der i dag. Tror jeg tar en liten tur ned å sjekker forholda. Ser om det er noen utpå. Har jo vært 5-6 minusgrader i natt. Om det ikke er noen der så dropper jeg det. Gidder ikke drukne nå som sjøørretsesongen er like rundt hjørnet.

Hvis du drar ut, så gi tilbakemelding på hvordan isen er da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en rask tur nedom for å sjekke nå. Satt 4 kæll der og fikk mye sik. Isen virket bra, men hver og èn må selvfølgelig vurdere selv. Nå er jeg hjemom og henter utstyret før jeg drar ned igjen og fisker noen timer i sola. Digg.

Gi meg beskjed om hvordan istykkelsen og kvaliteten på isen er da når du kommer hjem.

Slik at jeg kan finne ut om jeg kan ta turen ut i morra og søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat kommet hjem. Mange som fikk mye sik i dag. En ivrig engelsktalende fyr fikk en på 1,3 kg på formiddagen. Isen må betegnes som bra i dag. Nå var det jo kaldt i natt, så overvannet og sørpa var frosset. Dermed er tykkelsen på isen rundt 30cm, men dette er nok is som tæres veldig fort så man må være obs.

Jeg personlig, intimt, privat og unntatt offentlighet tror isen holder greit til over helga og vel så dèt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ekte maggot da eller? Jeg brukte Powerbait hvite maggot i går og det ga skammelig dårlig uttelling. Jeg ble sittende som en gjøk i sola med to sik på isen, mens folk rundt meg lirka opp fisk i ett kjør med ekte maggot.

Powerbait funka greit etter abbor ved sivkanten forrige fredag, men etter siken i går nærmere båthavna ble det fiasko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.