Gå til innhold
Fiskersiden

Lakefiske på Mjøsa


akom
 Share

Recommended Posts

Det er en grunne rett bortenfor Legesenteret på Storhamar stranda (mot campingen), hvor det ihvertfall ble tatt mye lake før. Parker på parkeringsplassen ved den nedlagte? toalettet utenfor inngangen til fotballbanen som ligger der. (eller det blir vel rett før for deg hvis du kommer fra Stange).

Husker ikke hvor langt det er ut, men kanskje du er så heldig å finner noen gamle hull......

Vet ikke hvor mye det er til hjelp, men......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tipsene. Blir nok at jeg tester ved Hamar. Er mest kjent der.

Hvor dypt er det der? så jeg vet hva jeg leter etter.

Lenge siden jeg var der,men mener å huske at det går enn grunne-rygg utover fra land mot det punktet jeg viste i kartet. Trur det er ca 5-8m du skal lete etter..

Få høre åssen det gikk da :)

Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utpå ved Hamar er det ei grunne 3-400m fra land,ca her:

http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D674236...26tab%3Daddress

Lenge siden jeg var der,men mener å huske at det går enn grunne-rygg utover fra land mot det punktet jeg viste i kartet. Trur det er ca 5-8m du skal lete etter..

Få høre åssen det gikk da :)

Øystein

Skal vel stemme dette :) mener også at det var en grunne litt nærmere land også, men det er nok enda flere år siden jeg var der....... :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd jeg ikke hadde GPS den vinter`n jeg fant en av grunnene utenfor legesenteret. Den lå kanskje opp til 300 meter ut fra land, og 30-40 meter til høyre fra den isveien dem har drevi å laga tidligere når isen har vært tykk nok. Grunneste punktet jeg fant der var på under 2 meter... helrått meg kjikfiske på Mjøsa :angry:

Det her ble vel for sent til at du får lest svaret mitt, men det er uansett i samme område som dere andre har nevnt. Kanskje det å er samme plassen, bare at vannstanden har variert.. ellno.

Endret av Ole M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt at du fisker på Berget helt på andre siden, det er en velkjent lakeplass fra gamle dager. Sikreste plassen er nok alikvel i Minnestrykene, dessverre er det is der, men til neste år bør du ha dette i bakhode. Første uka i februar med sild, krøkle eller makrell som agn. Obs for mye steiner, stokker osv som spiser tackle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer. Nå har det nok vært is der en periode, men det er uhyre skjeldent is her før en kommer laaaangt ut i februar. Siste plassen den legger seg. Den største laken kommer nok i siste halvdel av januar. Men langt mellom de riktig store her også, største som ble tatt på den ene turen jeg har hatt i år er 2kg+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur ved legesenteret i går kveld. Ble ingen lake på meg. Fant ingenting som utpekte seg som grunne men mer som det bare var lang grunt. Fisket på ca. 6 meters dyp. Isen var ca. 20cm med litt overvann. Blir kanskje et forsøk til.

Har også vurdert å teste Nerliholmen, men fant ingen god plass å gå ned til holmen.

Endret av akom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var spent nå - men ble litt skuffet.

Hvor langt ute var du?

Kan jo være feil tid - husker at vi fisket (ble fisket) når det mørknet og mener at det var februar (gytetid?). Nå får jeg sikkert pepper for at jeg skrev gytetid, men har ikke tid til å sjekke fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.