Gå til innhold
Fiskersiden

sø-fiske Hvalerøyene


Recommended Posts

Hallo...noen her inne som har prøvd seg på sø i Hvalersystemet i det siste?Var der for 1 ukes tid siden,men null interesse fra "trutta"ens side.Etter siste dagersa mildvær må det vel skje noe snart.....Pistus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tur ut døra laurdag, men 12 blå på morgonkvisten sette ein effektiv stoppar for utflukta. Tek meg ein tur til helga om eg er i rute med snikkering og måling. Mest som oppdagingsferd å rekne, då eg har to timars erfaring med sjøaurefiske på Hvaler. Legg inn ein liten rapport om det vert tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tur ut døra laurdag, men 12 blå på morgonkvisten sette ein effektiv stoppar for utflukta. Tek meg ein tur til helga om eg er i rute med snikkering og måling. Mest som oppdagingsferd å rekne, då eg har to timars erfaring med sjøaurefiske på Hvaler. Legg inn ein liten rapport om det vert tur.

Fint med rapportering,skal gjøre det samme.Ja,du rekker ikke over Hvalersystemet på en dag....uendelige godplasser!Pistus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det stort sett isfritt der? Vurderer en tur, men et stykke å kjøre så det er greit å slippe bomtur..

Er ikke sikker på isforholdene,drar ut dit imorgen for å sjekke.Bor i Våler,så det er ikke verre enn 4 mils kjøring,er ting på stell blir det selvfølgelig fisking,også.Skal samtidig sjekke Skjeberg og omegn,legger ut info på dette når jeg kommer tilbake.Pistus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve deg på Puttesund,men vet ikke hvordan det er med is i elva som kommer drivenes.eller så må du nok ut på Brattestø eller i nærheten der for å være sikker på at det er isfritt.Vil tippe på at det er noe is på inner siden av Hvaler. Men vist det er langt å kjøre til Hvaler,hvorfor prøver du deg ikke lenger inn i Oslofjorden da? Det står at du bor i Østfold,så da tipper jeg at du bor indre å da er det lettere å kjøre til Son f,eks.

Er ikke sikker på isforholdene,drar ut dit imorgen for å sjekke.Bor i Våler,så det er ikke verre enn 4 mils kjøring,er ting på stell blir det selvfølgelig fisking,også.Skal samtidig sjekke Skjeberg og omegn,legger ut info på dette når jeg kommer tilbake.Pistus

Skjeberg er det ingen vits å sjekke,isen ligger til Singleøya og nesten til Øra etter det jeg hørt på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve deg på Puttesund,men vet ikke hvordan det er med is i elva som kommer drivenes.eller så må du nok ut på Brattestø eller i nærheten der for å være sikker på at det er isfritt.Vil tippe på at det er noe is på inner siden av Hvaler. Men vist det er langt å kjøre til Hvaler,hvorfor prøver du deg ikke lenger inn i Oslofjorden da? Det står at du bor i Østfold,så da tipper jeg at du bor indre å da er det lettere å kjøre til Son f,eks.

Skjeberg er det ingen vits å sjekke,isen ligger til Singleøya og nesten til Øra etter det jeg hørt på lørdag.

Hei Team Kaos,var ute å prøvde Jeløya nord i går kveld,men endel "drivslush"gjorde det vrient.Var på Fuglevik med pontong i helga et par timer,ble etterhvert hindra av drivisen der også.Mossesundet/Kjellandsvika er ufiskbart lenge ennå,men Kambosiden (lindebaugen)er nok fiskbar med fint strømdrag og greit snitt,men er veldig glad i naturen på Hvaler,(har jo litt å si det også).samt vannet er litt brakkere". :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er greit nok at vannet er mere brakkt der ute,men vannet i Oslofjorden er av en slik kvelitet(brakkt) at det er like stor eller større sjangs for SØ lenger inn. Jeg vil tippe at vannet på yttersiden av Hvaler er mye saltere en det er rundt Jæløya og Son

Husk at SØ holder seg i nærheten av bekker og elver,så jeg ville prøvd lenger inn jeg.men da er det som sagt leit med slush og driv is. du kan jo prøve mot Larkollen området,men vet ikke hvordan det er med is der.Kan jo være en bra plass rundt Danmark og området Sletterøyene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på isforholdene,drar ut dit imorgen for å sjekke.Bor i Våler,så det er ikke verre enn 4 mils kjøring,er ting på stell blir det selvfølgelig fisking,også.Skal samtidig sjekke Skjeberg og omegn,legger ut info på dette når jeg kommer tilbake.Pistus

Hvor er infoen?

Regner med at du har klart å komme tilbake nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er infoen?

Regner med at du har klart å komme tilbake nå :)

Tilbake nå,ja.Ytersiden av Hvaler er så og si isfritt,fra bomst og utover,verre er det på innersiden mot Singlefjorden,fortsatt minst 1 uke igjen(hvis mildværet holder)Droppet Skjeberg pga info om mye is ennå. Dro derfor til Oven istedenfor,helt isfritt men ikke noe respons fra sø.Var også innom Mossesundet i dag,1 times tid med pontong for æ komme meg utenfor iskanten,null fisk-intet sett intet hørt.Venter på sola... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake nå,ja.Ytersiden av Hvaler er så og si isfritt,fra bomst og utover,verre er det på innersiden mot Singlefjorden,fortsatt minst 1 uke igjen(hvis mildværet holder)Droppet Skjeberg pga info om mye is ennå. Dro derfor til Oven istedenfor,helt isfritt men ikke noe respons fra sø.Var også innom Mossesundet i dag,1 times tid med pontong for æ komme meg utenfor iskanten,null fisk-intet sett intet hørt.Venter på sola... :)

Hvor var du på Oven da?Har fisket noe der,bla på Storesand helt ute på tuppen.Har også prøvd litt forbi butikken og til høyere og så forbi campingen og ut til venstere.Har ikke fått noe særlig med SØ der,men har hatt bedre hell og lykke på Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor var du på Oven da?Har fisket noe der,bla på Storesand helt ute på tuppen.Har også prøvd litt forbi butikken og til høyere og så forbi campingen og ut til venstere.Har ikke fått noe særlig med SØ der,men har hatt bedre hell og lykke på Danmark.

Parkerte bilen inne i bukta forbi butikken,ved en campingvogn det står "VAKT" på,altså på venstre siden utover.Sjøsatte pontongen og fiska hele vika og rundt øyene utenfor,nada...hadde bra fiske der i fjor,har vært der 2 turer i år,men ikke drag i sena engang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkerte bilen inne i bukta forbi butikken,ved en campingvogn det står "VAKT" på,altså på venstre siden utover.Sjøsatte pontongen og fiska hele vika og rundt øyene utenfor,nada...hadde bra fiske der i fjor,har vært der 2 turer i år,men ikke drag i sena engang. :D

Var ute i går igjen på Hvaler,3 timers fiske,jeg og fiskekompisen,prøvde forskjellige plasser med synk og interm,neida ikke tegn til liv...Men nordøst og snødrev er vel ikke akkurat det hverken vi eller fisken vil ha nå!!!Skal prøve meg litt i Sonsområdet i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.