Gå til innhold
Fiskersiden

Snøre til sjøørret?


Erland
 Share

Recommended Posts

Er det noen som har anbefaling til en sjøørret line for noen av disse stengene.. ?? Kanskje en som kunne passe alle tre. Slate Light Weight 10`# 7. Scierra HMS 9` 6/7# Scott S3 9`6# …. Har brukt Rio Aqualux som er to sommere gammelt. Dette har sprektopp i coatingen Lurte litt på

Rio Outbound intermediate eller Airflo Forty Pluss.. Bør da kanskje gå ned en klasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker selv av og til Rio Outbound interm. men kun hvis det er ruskevær og jeg vil ned i vannet. Ellers forestrekker jeg et vanlig WF snøre. Jeg bruker Rio Outbound interm #8 line på mine #8 stenger (Hardy og Scott) og det går fint. Men jeg tror at #7 line også ville funket helt fint med Outbound interm.

Hvis du skal ha en Outbound interm. som kan passe til alle 3 stengene dine ville jeg satset på #6 line. Men husk at Outbound interm. synker ganske raskt. Er det grunt der du vanligvis fisker og du skal ha et Outbound snøre, bør du vurdere et flyt eller synk1/ hoover snøre.

Endret av Øyvind Jensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten inngående kjennskap til stengene vil jeg tippe at de alle tre vil takle et Scientific Angler Mastery Stillwater Clear WF Slow sink i klasse 7 forholdsvis greit. Forøvrig et snøre som normalt vil være mitt førstevalg til sjøørretfiske da jeg kun benytter flytesnører utelukkende ved nattfiske på fluer som skal helt i overflaten og det er forholdsvis stille vær.

(Regner med det er til fiske i sjøen du etterspør snøre. Til elvefiske er nok flyt favoritten da jeg normalt konsentrerer fisket til de mørkeste periodene på døgnet og gjerne satser laks så lenge det er lyst...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[Takker for alle svar. Det er til sjøfiske jeg tenkte. Har Scientific Stillwater i klasse 6. Likker ikke dette i den kalde årstiden da jeg syntes det blir noe stift. Hadde Rio Aqualux som tokk kvelden etter kort tid. Har bestilt Airflo 40+ etter anbefalinger til denne årstiden. Klasse 6 glassline synk sakte + 7# i synk 5. Da det tar litt tid før disse kommer i posten kunne jeg ikke styre meg. Innpuls. Det sitter en ny Rio Outbound Short interm ( Ny i år. .lettere og kortere klump) på snella til Slate stanga klasse 7. Gleder meg til og prøve. Håper det funker./quote ;):)

Endret av Erland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har brukt i flere år Slate Proff. #7 stang med Rio Outbound interm snøre. Beste kombinasjon eg har hatt.

Går som en kule og kaster langt. Brukt på sjøen etter sø, regnboge, lyr, ha, rødknurr, og på elv etter laks.

Henger til og med på en kappet hurtig sink leader for å komme djupere med godt resultat. Anbefalles :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.